Indonesië? Check!

9 februari 2018 - Schiphol, Nederland

Ja.. we waren er ook wel klaar mee. Tijd om naar huis te gaan. Om 16.00 uur werden we opgehaald bij onze homestay door de taxi chauffeur. In de auto begon hij hele verhalen te vertellen over zijn hobby als visser en dat hij dat deed met zijn neefje. Die vent kwam niet meer bij van het lachen toen hij vervolgens ging vertellen over zijn neefje die te korte armen had om de vissen te lokken (je had erbij moeten zijn ;)) die vent had zo’n aanstekelijke lach dat Sven en ik zelf ook moesten lachen.. Sven zei zachtjes “heeft hij een bakkie op ofzo”? En toen begon hij ook nog eens te hikken! hij heeft ook wel 10 visitekaartjes meegegeven om aan vrienden en kennissen te geven als ze een taxi chauffeur nodig hebben...... net of Bali om de hoek is..

We waren veel te vroeg op het vliegveld maar beter dan te laat.. en aangezien het verkeer hier van alles kan doen vonden we het allang prima. Wat rondgelopen, gegeten en gedronken en onze korte broek en teenslippers ingeruild voor lange broek en dichte schoenen. Oké daar word je dan wel een beetje verdrietig van. Het begon ook nog eens keihard te plenzen, ik zal die warme regen straks missen vermoed ik. Toen was het tijd om in te stappen. De vlucht naar Singapore verliep prima. Daarna was het weer haasten voor de overstap want het vliegtuig kwam later aan. Hier hebben wij vaker last van merk ik...

Oh! En daar op Singapore gaat het maar op een rare manier.. bij het overstappen moet je nog 2x door de security wat natuurlijk een gigantische rij is en daarbij moet je ook nog eens je drinken inleveren die je allang na die eerste security gekocht heb.. door al dit soort dingen kom je dus in de knel met je volgende vlucht. Begrijp me niet verkeerd, ik ben voorstander van goede beveiliging op luchthavens maar dit is onzin als ik net het ene vliegtuig uitstap en... Naja je snapt het. De vlucht van Singapore naar Nederland was wat onrustig door alle turbulentie daar hoog in de lucht. Toch hebben we Wel wat uurtjes onze ogen dicht kunnen doen, dat was wel fijn. Sven en ik hebben 3 stoelen voor onszelf dus kunnen ook beetje liggen.

Ik zat zo even na te denken over het personeel wat rondloopt hier.. lijkt me toch kut om elke keer naar een andere tijdzone te gaan .. kan niet goed zijn voor je lijf.. we komen zo aan in Nederland en dan is het daar 06.45 uur. Voor mijn gevoel is het al middag.. morgen ben je er weer vanaf.. maar zo’n crew die altijd dit soort vluchten maakt? Dan weet je nooit wanneer je nou je ontbijt moet nemen...

Nog even over Bali en de andere plekken waar we geweest zijn.. het was mooi en leuk om allemaal te zien! Gili Air staat toch bovenaan met wat we het leukst vonden. Elke plek waar we geweest zijn had iets moois, leuks of gezelligs.

Canggu had het leuke tentje waar we Sochtends gezellig konden ontbijten. Ubud had het apenbos en de holy spring temple. Candidasa had het gezellig barretje waar we savonds een biertje dronken. Gili Trawangan had de leuke route om te gaan fietsen rond het eiland. Gili Air had eigenlijk alles, Sanur mmm oké daar niet zo enthousiast over.. Nusa Lembongan had de leuke scooterdag! Nusa Ceningan had het onwijs mooie uitzicht!

Is Bali een plek waar we weer naartoe zullen gaan? Ik weet het niet.. niet zo snel vermoed ik, misschien andere plekken in combinatie met Gili Air. Maar eerst nog hele andere reizen maken.. andere landen.. onze wereld kaart verder open gaan krassen. We hebben nog heel wat te krassen want we willen de wereld zien... en tja toch Thailand.. de liefde voor dat land blijft :)

Ik zit een beetje om me heen te kijken, sommige slapen nog, sommige wakker, sommige zitten versuft voor zich uit te staren (oa Sven) mensen kijken is leuk. Wat iets minder leuk is, is het wachten bij het toilet in een vliegtuig. Waarom heb ik nou altijd de pech dat als ik moet... iemand net een half uur heeft zitten schijten. En geloof me dat schijten is dan nog het minst erge maar dat wachten!!

Ja ik zal blij zijn als we zo gaan landen, naar de bagageband kunnen, door de deuren mogen naar de hal en dat daar dan ons kleine Aapie staat! Eindelijk weer kroelen!

Bedankt allemaal voor het meelezen, elke keer vind ik het weer leuk om een reis blog te schrijven, over de landen en de plekken waar we komen en welke herinneringen we maken. Leuk om jullie zo een beetje met ons mee te laten reizen. Elke keer weer leuk om jullie reacties te lezen en te zien hoe enthousiast er gereageerd word. Meer dan zomaar een fotoboek maken.. ik leg graag alles vast :)

In oktober gaan we onze nieuwe reis maken, deze keer weer met z’n drietjes.. ik verklap nog niks aangezien er bij ons nog wel eens wat anders loopt, verschoven word en planning op zijn kop..Maar zoals het er nu uitziet, beloof ik dat deze reis het zeker waard zal zijn om mee te lezen.. wij gaan er weer naar uitkijken, plannen maken en voorpret maken..

Het vliegtuig gaat dalen, het is nog donker maar door de lichtjes van de stad zien we de Nederlandse grond weer, tijd om de vrieskou in te gaan. Van 35 graden naar een graadje of 2. Toch krijg ik een glimlach op mijn gezicht, ook deze reis kunnen we weer afstrepen. En zo zien we steeds een stukje meer van deze wereld, wat een geluk hebben we eigenlijk :) Nu eerst naar mijn wereld toe, Tatum! Die we ontzettend gemist hebben..

Klaar om te landen.. en de wielen raken de grond. We horen: “ bedankt voor het vliegen met Singapore Airlines, welkom in Amsterdam.”

1. Opa wlk:
    9 februari 2018
    Wie verre reizen maakt kan veel verhalen en.....het zijn mooie verhalen. Al eens gedacht aan de verzamelde werken van jp? Welkom thuis!
  2. Marjolein:
    9 februari 2018
    Welkom thuis lieverds!! Konden we maar iedereen waarvan we houden oppakken en in een warm land zetten. 😀
  3. Joke:
    9 februari 2018
    Het was leuk om jullie reis op deze manier mee te maken maar We zijn zo blij dat jullie er weer zijn ! 😘
  4. Winnie:
    9 februari 2018
    Weer geweldig genoten van jullie mooie reis of we erbij waren! 😘😘👍👏🏻
  5. Oma:
    9 februari 2018
    Welkom thuis, heb genoten van jullie verhalen,maar het is genoeg .Blij dat jullie weer veilig thuis zijn.dikke kus.
  6. Marianne:
    9 februari 2018
    Einde van jullie reis en de prachtige verhalen en foto’s. Goed om weer terug te zijn.
    Ps. Jullie zien er fantastisch uit!
  7. Renée Palm:
    10 februari 2018
    Hoi hoi, je hebt weer een mooi verhaal over jullie reis gemaakt. Genoten! Welkom thuis en een fijn weekend. Liefs Renée.💋
  8. Kim:
    11 februari 2018