De rare groene schildpad reist verder...

5 februari 2018 - Sanur, Indonesië

Na een bloedhete avond.. moet je toch even beseffen, in je opnemen en vasthouden met in je achterhoofd dat je over een week weer in de vrieskou zit.. ga ik verder met het vertellen.. Australiërs... aangezien Sven een paar maanden door Australië had gereisd en daarover verteld had, had ik het idee dat niet alleen Australië geweldig zou zijn maar ook de Australiërs zelf.. hier is dat helaas iets anders. Wat een irritante mensen, zuipen en macho zijn is hun dagelijkse bezigheid. Maargoed... dit is dan ook voor hun ons Lloret de mar, Ibiza en chersonissos. Er komt dus een bepaald slag volk van Australië deze kant op. Het is om de hoek voor hun en alles is hier spot goedkoop vergeleken bij hun. De enige leuke Australiërs die we hier tegen zijn gekomen, zijn die Nederlandse beatboxer met zijn vriendin. En geloof me je ziet er hier heeeeel veel!!

O en we hebben nog iets over de wc’s.. die langs de kant van de weg, barretjes en simpele restaurantjes.. op de stukken waar we geweest zijn dus vermoed dat het overal is hier, hoef je niet te verwachten dat je een schone wc of een wc die heel is aantreft.. het lijkt net of niemand dat hier echt belangrijk vind.. iets om je overheen te zetten dus. Gewoon een beetje er boven hangen, ogen dicht en plassen maar!

Het is ondertussen zondag, we hebben een dagje rust ingepland, de lucht is strak blauw dus het zit ons mee! We zijn het eiland gaan verkennen op de mountain Bike. Kregen een stel goede fietsen maar dat is hier ook wel nodig want het is hier vooral zand en nog eens zand.. lastig fietsen dus. Die jongens die hier bij ons resort werken zeiden dat het 2 uur kost om het eiland rond te fietsen.. we waren binnen 40 minuten weer terug. En dan hebben we nog rustig aan gedaan.. zo klein is dit eiland dus. Maar WoW wat is het hier mooi!

Vervolgens hebben we snorkels gehuurd en zijn we op eigen houtje gaan snorkelen.. mooie vissen, koraal en ja hoor daar was een schildpad! Hij zat redelijk ondiep en we konden hem makkelijk volgen. Deze was groter dan die dag ervoor, hij leek ook ouder, zijn schild was ook niet helemaal heel meer. Hij zwom een beetje onder ons door, keek Afentoe waar we waren en ging dan weer verder met zijn groene lunch die op het koraal zat of kwam even met z’n koppie boven water om adem te halen. Ik ben eruit dat ik dit toch wel 1 van de meest geweldige dieren vind! Zo mooi, rustig en vriendelijk. Ik vind ze bijzonder! De schildpadden die hier leven heten de “Rare green Turtels” en zijn vegetarisch.. vandaar de groene lunch.

Tijdens het snorkelen voelden we net als bij de snorkeltrip de dag ervoor geprik aan ons benen, steekjes.. geen fijne steekjes.. dit zijn vermoedelijk resten van kwallen geweest of iets.. bij de trip zag je die stukjes ook rond dwarrelen. Je bent dan toch wel wat onrustiger dan dat je lekker kan zwemmen dus ik vond het op een gegeven moment wel genoeg.

Hierna zijn we het zwembad in gedoken en weer even gaan fietsen. Het was een erg warme dag vandaag en zijn goed verkleurd /verbrand door het snorkelen. Je vergeet even dat je rug constant het slachtoffer is van de zon.

Los van dat het een erg warme dag is, is het ook een hele leuke dag geweest en hebben we echt kunnen genieten hier! Dit eiland is er toch wel eentje waar we gek op zijn. Perfecte locatie qua resort, leuke mensen, de zee is prachtig, uitzicht top, leuke hippe tentjes, niet te druk gewoon precies goed! Ja Gili Air is een aanrader! Eigenlijk hadden we hier nog wel langer willen zitten maarrrr boot is geboekt en we willen meer zien :)

De volgende ochtend doen we een ontbijtje bij het resort wat inbegrepen zit maar niet is om naar huis te schrijven. Ach dat en de slechte WiFi als het regent is dan ook echt het enige wat minder is want voor de rest scoren ze hoog bij ons! Sven ook bij hun want sinds dat hij hun gitaar heeft gestemd en een stukje heeft gespeeld vinden ze hem te gek. Overigens... hier in Indonesië is het Sven die meer praat.. ik versta sommige echt niet en is lastig communiceren. Dus ik ? Ik lach en knik gewoon vriendelijk.

Maargoed nu zitten we dus op het dek van de speedboot van Bluewater express en hebben we bijna een Prive trip. Het is weer een heerlijke zonnige dag maar erg warm ( we klagen niet)

Mijn wimpers waaien bijna weg (sorry Wendy) en zomaar weer naar beneden lopen op een speedboot is riskie.. vooral laag blijven lopen.. op het dek is het ook laag zitten, dat geeft je dus de kans om de wolken is goed te bekijken! En als je hier lang genoeg naar kijkt dan zie je echt leuke dingen!

We zullen zo aankomen op Padang Bai weer terug op Bali en aangezien we heel wat hebben zitten verzinnen wat we nog gaan doen, advies gevraagd en 3,4,5 keer van route veranderd zijn hebben we nu eindelijk besloten om naar Nusa Lembongan te gaan. Een eiland rechts naast Bali. Hiervoor nog nooit van gehoord maar door het surfen op internet kwamen we er achter dat dit geweldig zou moeten zijn. Nog niet in beslag genomen door massa toerisme en dat spreekt ons aan. Eerst met de taxi (onze Chong geappt en die staat op ons te wachten bij de haven) en dan naar de haven van Sanur. Hopen dat er nog een boot vrij is want nu hebben we totaal niks geboekt. Ook geen hotel of iets dus we gaan wel zien waar we terecht komen :)

1. Wendy:
    5 februari 2018
    Vind t zo leuk om te lezen dat jullie van die geweldige dingen meemaken! Geniet nog maar ff van je zomerkleding want bij terugkomst kunnen jullie je schaatsen aantrekken 😂
    En je wimpers fixen we wel 😉
  2. Jan polak:
    5 februari 2018
    HalloHallo,
    Weer een top verhaal, ik kan er helemaal in mee, moet er gewoon, lekker vertoeven zijn , "voor jullie" , ook mooie foto's , ook die schildpad heeft zich aangepast in zijn gedrag, lekker chill,