Dag Thailand.. Hallo Nederland!

27 juli 2017 - Delft, Nederland

Onze laatste dag in Bangkok was leuk, het fietsen door de stad maakte onze reis af. Daarna nog even het zwembad in gedoken en een biertje gedronken op Khaosan Road ook wilde Tatum nog 2 extra vlechten in haar haren dus ook nog even langs dat leuke vrouwtje.. Ja je zit wel heel de dag te wachten tot je weg moet en constant de klok in de gaten te houden maar met Tatum ben ik blij dat we snachts te vliegen ipv overdag. We genieten nog van het warme weer en bedenken dat we straks weer in de kou zijn. We gaan zo even 15 graden omlaag als we in Nederland komen, dat gaat niet leuk worden. De vakantie is snel gegaan maar dat betekend dat we het leuk hebben gehad. Het is altijd toch lastig om weer weg te gaan en het normale leven weer in te stappen. We lopen nog een rondje, eten nog een hapje en om 19.00 uur pakken we de taxi naar het vliegveld in Bangkok. Het hectische verkeer zorgt ervoor dat we er een uur over doen maar we komen netjes op tijd aan om in te checken. 23.00 uur zitten we weer in het levensgrote vliegtuig met de schermpjes voor ons neus en we stijgen op. Dag Bangkok. Dag Thailand, je was weer geweldig! De vliegreis verloopt prima en Tatum slaapt 6,5 uur achter elkaar. Zelf kunnen we ook nog een aantal uur onze ogen dicht doen. Tot er iemand met een hak en haar volle gewicht op Sven zijn pijnlijke teen gaat staan. AUW!

De piloot gaf aan voor op schema te liggen en we zullen een uur eerder op Frankfurt landen. Op het moment dat de landing word ingezet is het nog donker buiten en ik had geen idee wanneer we ongeveer bij de grond aan kwamen. GO AROUND! Daar gaan we weer omhoog ! Pffff dit hadden we ook in New York de laatste keer, ik vind er geen flikker aan. Er word omgeroepen dat er een vliegtuig tegen een stel vogels is aangevlogen dus de landingsbaan moet schoon gemaakt worden. Dat kost weer wat tijd boven in de lucht en om weer opnieuw te landen. Gelukkig tijd zat want het is pas rond 05.00 uur (zitten ondertussen natuurlijk weer in de Nederlandse tijdzone) en we gaan pas rond 8 uur weer vliegen. Nadat het vliegtuig geland was konden we op Frankfurt weer door de security heen en weer door de paspoort controle. De rijen waren lang en het duurde en duurde. Maar goed dat we tijd genoeg hebben. We konden nog even een goede bak koffie drinken want die was wel nodig.

Even later stappen we ons 2e vliegtuig in die ons naar huis zal brengen. Deze rit heeft veel turbulentie en het is mistig buiten zien we.. Tatum valt na 5 minuten in slaap, we zijn natuurlijk al heel wat uren wakker en dat tijdverschil voel je nu wel.. Het is een vliegrit van 55 minuten en we zien de Nederlandse grond weer. Groen.. mistig... molens enzo.. dat ziet er wel wat anders uit maar ook weer vertrouwd. Al is het een stuk minder mooi uitzicht dan de afgelopen landingen de laatste 3 weken. Ik zal straks het schrijven van deze blog gaan missen. Ik vond het erg leuk om weer te doen en nog leuker hoe jullie deden meelezen, meeleefden en leuke, lieve reacties plaatsten :) Wat hebben we genoten deze reis, wat was t gaaf om Tatum dit land te laten zien, dat ze het zo ontzettend goed deed. Erachter gekomen dat reizen met een kind hartstikke leuk is en goed te doen. Dat reizen met ons z'n 3tjes leuk is. We hadden zon, zee, strand, de stad, de jungle.. en elkaar ;) we hadden alles wat we wilden! We hebben prachtige stukken gezien, geweldige dingen gedaan. Alles is goed gegaan en het was fijn om het zo fijn te hebben.

Verre reizen maken, met een rugzak op je rug en heen gaan waar je op dat moment naartoe wilt dat is fantastisch.. wat word onze volgende reis bedenk ik me terwijl ik dit typ... en dan gaan de wielen uit, komen netjes op de landingsbaan terecht en raken we de Nederlandse grond... We horen: "dit is uw gezagsvoerder Welkom op Amsterdam AirPort!"

1. Oosie:
    27 juli 2017
    Wat heerlijk dat jullie zo ontzettend genoten hebben. En heel fijn dat jullie weer veilig op eigen bodem zijn. Ik zal deze blog gaan missen want wat waren je verhalen mooi heb heerlijk meegenoten. Welkom thuis schatten. ❤xxx
  2. Renée Palm:
    27 juli 2017
    Welkom thuis jullie drietjes. Heb genoten van je verhalen over Thailand. Je kunt leuk vertellen. Is een boek schrijven niet iets voor jou? Nu maar eerst bijkomen van de reis. Liefs en groetjes Fred en Renée.
  3. Wendy:
    27 juli 2017
    Jammer voor jullie dat deze geweldige reis er alweer op zit. Vond het super dat ik weer mocht mee lezen met je blog. Welkom terug in ons waterig kikkerlandje
  4. Deborah:
    Welkom home sweet home !!! Ik ga je nu appen ;) liefs
  5. Marjolein:
    28 juli 2017
    Wat klinkt dat heerlijk moppies!!
    Nu lekker nagenieten!!
  6. Janneke:
    31 juli 2017
    Hi lieverds, welcome home ☺️!! SUPER om te lezen dat jullie schitterende reis zo'n enorm groot succes was met z'n 3tjes, dik verdiend ☺️, écht TOP om te lezen allemaal lieverd!! Geweldig mooi geschreven ook thanks ! GOOD luck met het gewone leven weer.. Tot snel hopelijk, liefs XXX