Doei Phuket!

24 juli 2017 - Tambon Kammala, Thailand

Helaas viel vandaag de verassing in de soep.. Tatum werd vannacht ziek en bleef spugen. Zo ook vanochtend toen we opstonden en hoopte dat het voorbij zou zijn bleef ze buikpijn houden en spuugde ze weer maar ging ook nog eens aan de diarree. De verassing was een groot waterpark "splashjungle" dat ging het nu even niet worden. Sven heeft gebeld en gelukkig konden we de kaartjes naar morgen omboeken. Vandaag maar even rustig aan doen dus.. we zijn van het terrasje waar we koffie hebben zitten drinken naar ons appartement gegaan en daar Tatum even op bed laten liggen. Omdat ze zoveel had gespuugd en naar de wc geweest was zijn we het gevecht met norit aangegaan.. wat wij verloren.. daarna het gevecht om ORS naar binnen te krijgen. Dat wonnen we gelukkig. Daarna knapte ze iets op.. we dachten dat het misschien door het zwembad water zou komen aangezien we daar gisteren ook al een kindje hadden zien spugen. Maar het is hier zo warm dat je het water wel in moet dus we zijn naar de zee gegaan. Daar knapte Tatum gelukkig op en na een tijdje voelde ze zich weer goed. Savonds zijn we eerst naar de zonsondergang gaan kijken en die was prachtig! Op het strand een heremietkreef gevolgd en daarna de mainroad opgelopen om een beetje te winkelen. Op de terugweg kwamen we een leuk restaurantje tegen met fakkels aan het water. De eigenaar was een Nederlander, dat vond Tatum maar gek.. iemand die hier Nederlands sprak had ze nog niet gezien. Ik bestelde overheerlijke mosselen en Sven iets Thais. Bij Tatum ging er nog niet zoveel naar binnen maar als ze maar water dronk vonden we het prima. Ze had weer praatjes dus dat is een teken dat het beter gaat. :)

De volgende ochtend hoorde we als eerste: "ik heb geen buikpijn meer hoor" nou dat was mooi! Ook het ontbijt ging er goed in dus we konden alsnog de verassing inhalen. We pakten de taxi en reden naar het waterpark. WoW! Dat was gaaf zeg! En niet alleen voor Tatum maar ook wij waren weer kind ;) we hebben de gekste glijbanen gepakt en gelachen.. we dronken een biertje (Tatum non-alcoholisch) aan een bar in het water. Golfslagbad vond ze maar raar "hoe kunnen er hier nou golven zijn?" Sommige glijbanen waren best spannend.. die gingen zo hoog de lucht in dat we bang waren de band af te vliegen. Maar natuurlijk ging het allemaal goed en was het hartstikke leuk. Tatum vond het machtig en bleef zeggen "nog een keer! " Tot slot zei ze "dit is het coolste zwembad ooit" nou daar deden we het voor... zij genoot, wij genoten ook..

In de taxi terug viel mevrouw zo in slaap en aangekomen in ons appartement waren ook wij niet veel meer waard. Toch maar wat eten.. dit werd bij ons favoriete restaurant, ik bestelde krab wat ik achteraf beter niet had kunnen doen want ik kreeg dat gekke ding niet uit elkaar. Sven nam lekkere garnalen en Tatum rijst en knoflookbrood. Helaas was het vrouwtje er niet die ons elke dag vriendelijk had ontvangen. Gisteren toen Tatum zo ziek was hielp dit vrouwtje om wat soep bij haar naar binnen te krijgen. Ze vertelde dat ze ook een dochter had van 4 jaar oud. Ze woont aan de andere kant van Thailand. Ze leven arm en zij werkt hier in Phuket waar ze in 1 maand 2 dagen vrij heeft. Ze ziet haar dochter 2 jaar niet want die 2 dagen vrij is te kort om naar huis te reizen. Ze leven waar zij woont zo arm dat zij hier moet werken en geld opstuurt naar huis. Waar haar ouders voor haar dochter zorgen. Als je zoiets hoort is het hartverscheurend. Dan denk ik eraan hoe luxe wij leven dat we hier zo zitten en kunnen bestellen wat we willen. Dan kijk ik naar Tatum en denk ik eraan hoe erg ik haar mis als ze een paar dagen niet bij mij is. Moet je nagaan wat zij voelt..die vrouw liet vol trots de foto's zien van haar dochter en bleef glimlachen.

We gaan niet te laat slapen is het plan.. de tassen zijn net ingepakt want morgen ochtend om 11.20 uur zullen we naar Bangkok vliegen. (Bij jullie dus 5 uur eerder) Tijdens het inpakken hielp onze reisleidster Tatum (geloof me dat is echt op haar lijf geschreven zijn wij achter gekomen deze vakantie) en zong ze de mooiste liedjes. Zij zit ondertussen weer vol energie en wij hebben spierpijn van de glijbanen. (Sven ligt voor lello)

We hebben een mooie tijd gehad in Phuket en sloten die af met een heerlijke dag vol lol in het waterpark splashjungle!

Overigens.. Chinezen zijn niet het volk wat wij leuk vinden daar zijn we over uit. Die mensen hebben echt lak aan alles en zijn lichtelijk asociaal. Zo gooien ze alles neer, ruimen niks op, dringen voor en zijn totaal niet vriendelijk. Niet dat het meerwaarde heeft maar wilde ik nog even kwijt..

We zullen nog 1,5 dag in Bangkok blijven voordat we naar Nederland vliegen dus jullie horen me nog wel.. Zoals jullie weten, zolang ik kan schrijven doe ik dat ;)

1. Joke:
    24 juli 2017
    Weer een mooi verhaal, Geweldig en wat een geluk dat ze zich weer beter voelde vandaag!
    Jullie stalen alle drie❤️Weet dat vast te houden !
  2. Terry:
    24 juli 2017
    Haha nee chinezen zijn inderdaad heel vervelende lui! Goede reis richting huis xx
  3. Deborah:
    24 juli 2017
    Wat een leuke fotos wat hebben jullie het heerlijk gehad! Veilige terug reis en nog even genieten Xxx
  4. Oosie:
    24 juli 2017
    Wat fijn dat ze weer opgeknapt is en dat jullie genoten hebben van dat geweldige zwemparadijs. Tis gewoon weer een WoW!!. Geniet van jullie laatste daagjes en tot je volgende verhaal. ❤❤xxx
  5. Oma Yvonne:
    25 juli 2017
    Wat een geweldig boek heb ik weer gelezen en met die mooie foto's was het net of je het een beetje mee kon beleven. Al mis ik nog wel een deel. Zoniet dan wens ik jullie een goede veilige vlucht terug naar Nl. En welkom thuis. Hoop jullie snel te zien. Lieve groetjes en een dikke kus voor mijn vriendinnetje Tatum.xxxc
  6. Jan polak:
    25 juli 2017
    Weer een mooi verhaal, goed gedetaileed, het was voor ons ook een reis door een land wat wij niet kennen,maar door zo een geschrift, was het goed te begrijpen, mooie foto's. En nu weer veilig naar huis, want ook Dordrecht is een mooi eiland, ik ga jullie een goede reis wensen, en alvast welkom thuis, xxxxxx