Zingend op Gili Air!

3 februari 2018 - Gili Air, Indonesië

Je moet er dus niet vanuit gaan dat je ergens op de afgesproken tijd aankomt. Waarom leer ik daar nou elke keer weer niet van? Maargoed onze boot had dus vertraging dus konden we met een andere boot mee om naar Gili Air te gaan. De zon scheen putten in de rieten daken hier dus een boot tocht op het dek was niet verkeerd. Ook deze andere boot was later dan afgesproken, dan maar even wachten. Daar zagen voor het eerst een ini mini politiebureautje met 2 agenten. Tijd om het embleem te ruilen! Helaas had die agent er geen op voorraad maar hij wilde hem wel uit zijn overhemd knippen die hij aanhad zei hij. Nee dat hoefde nou ook weer niet, een foto is ook goed! Ook hun wilden een foto met Sven.

Daarna de boot op met 2 gigantische boxen op Max recht voor ons neus. Aangekomen op Gili Air waren we dus half doof. Ons resort is echt prachtig! Ligt een beetje aan het einde van het strand maar perfect! We hebben het leukste hutje gekregen die als enige mooi uitzicht heeft op de zee. Ook hier weer een buiten badkamer, nog mooier dan die hiervoor en alles is van riet binnen.

Dit eiland vinden wij leuker dan Trawangan! Het is niet zo druk en meer hippie stijl.. leuke tentjes, barretjes, restaurantjes aan het water met prachtig uitzicht, vriendelijke mensen die je niet gelijk naar binnen willen trekken maar gewoon: “Hello how are you”? zeggen.. en Sven heeft er ook heel wat broers bij gekregen.. “Hi brother!”

Als je stoned of high wilt worden zit je op beide eilanden goed trouwens.. er is al meerdere keren gevraagd of we marihuana of special mushrooms wilden kopen, op straat maar ook personeel van een tentje bieden het aan. Het lijkt een soort van normaal hier.

Bij aankomst op Gili Air scheen de zon heerlijk en een paar uur later was het weer overduidelijk regenseizoen! Nat !! En heeeeel erg nat!! We stonden tot onze enkels en hoger in het water toen we natuurlijk net een wandeling over het eiland aan het maken waren. Maar zo’n warme regendans maakt het allemaal een stuk minder erg als je hoort dat het in Nederland koud is en behoorlijk regent.. koude regen! We blijven hier nog wel even ;)

Smiddags hoorden we bij ons hutje een jongen erg hard zijn best doen een liedje te zingen en gitaar te spelen. Gitaar vals, zang vals.. Sven is zijn gitaar met 4 snaren gaan stemmen zodat dat in iedergeval een beetje klonk.. gitaar spelen deed hij niet heel slecht...hij deed ook echt zijn best met zijn zang Maar ik hoop toch echt voor die jongen dat iemand HET hem verteld...

Na het eten zijn we in een tentje terecht gekomen waar we een biertje dronken met onze benen boven de zee. Hebben hele gesprekken gehad over de visjes in de zee die in scholen zwommen en waarom ze dat nou precies deden. Maar ook hoe de regendruppels vallen en hoe het de onweersvliegjes tegenhoud om omhoog te vliegen. Nee we hadden geen special mushrooms op ;) gewoon een goed gesprek over de natuur met uitzicht op zee.. Sven zei: “je zou toch gek op kijken als je opeens een ijsbeer daar uit het water ziet lopen”. Oké nu ga je echt twijfelen ik snap het .. maar nee echt niet!

Bij dat tentje kregen we live muziek, leuk!! Dachten we... maar god god god die gasten konden echt niet zingen.. maar zongen leuke nummers en deden het toch wel erg leuk dus zijn gewoon hard gaan meezingen!

Dan maar terug naar ons hutje toen we op de terugweg een super leuk tentje tegenkwamen met een kei goede gitarist/zanger. We hebben echt genoten van zijn optreden en de jongens met de vuurstokken maakt het dan helemaal af.

De volgende dag zijn we vroeg opgestaan want we gingen met een snorkel tour mee. Met z’n allen in een bootje met een glazen onderkant.. we zijn bij alle 3 de eilanden gaan snorkelen op verschillende plekken. Gili Trawangan, Gili Air en Gili Meno. Op die laatste zijn we ook gaan lunchen. Het was heerlijk weer dus alles zat mee. Sommige stukken was het zicht in de zee niet zo helder dat was jammer maar we hebben prachtig koraal gezien, super mooie tropische vissen en ja hoor een schildpad !! Daar gingen we voor.. heel bijzonder beest vond ik het, hij beweegt zo vriendelijk over de bodem. Sven en ik gingen hem volgen... ik stopte op tijd.. Sven niet... ik keek van een afstandje naar hem... en zag dat hij zo tegen een boot aanzwom. (Boot lag stil) was best grappig.

Ja was een leuk snorkel tripje. In het hutje aangekomen waren we er best wel zout van geworden (leuke woordspeling) dus douchen in de buitenlucht ! Zo leuk is dat!

Net hebben we heerlijk gebarbecued (nou ja dat lieten we doen) een snapper vis voor mij en een rib eye voor Sven. Op het strand heerlijk gegeten en nu een drankje doen..

Oké.. en hier komt tie! Gered door ons lieve kind in Nederland.. hoe? Nou Wij hadden een soort van planning gemaakt met wat we de komende dagen nog wilde doen en waar we naartoe wilden gaan.. precies tot op de minuut dat we weer het vliegtuig in zouden stappen. Tot we even met Tatum gingen facetimen en ze vertelde dat het nog zoveel nachtjes waren dat we terug zouden komen..na het ophangen ging ik denken.. er klopt iets niet.. rekenen.. nog een keer rekenen.. en nog 1,2,3 keer rekenen (ik ben niet zo goed in rekenen namelijk) toen kwam het besef dat we een dag eerder terug vlogen. Toch maar even de tickets bekijken, Tatum had gelijk! Dat was even goed optijd! Oké dan moeten we de planning omgooien.. gelijk maar even de boot boeken zodat we zondag van het eiland Af kunnen.. oeps! Dat kan dus niet meer.. het word een dag later.. geen straf natuurlijk maar het gooit even 2 dagen in de war. En... ook hebben we een boot geboekt die aankomt op een plek veel verder bij het plaatsje vandaan terwijl het dus veel makkelijker had gekund op een plek veel dichterbij.. ach balen maar niks aan te doen. Dan gaan we gewoon ergens anders heen! En dat mensen... is nou zo leuk aan deze manier van reizen.. je kan alle kanten op :) !! (Vinden wij dan he ;))

Nu weer aan een sappie.. het is hier avond en toen.... BOEM!! Heel het eiland zonder stroom.. soort stoppenkast effect.... Maargoed de microfoons enzo doen het.. een beatboxer uit Nederland is hier een showtje weg aan het geven, ontzettend gaaf! Hij zat vanmiddag bij ons op de boot, woont al 9 jaar in Australië..

Over Australiërs gesproken.. Dat en meer in onze volgende blog!

1. Joke:
    3 februari 2018
    Heerlijk!!! Dit is nou energie opbouwen voor een verhuizing en werken tot de volgende vakantie ... lekker hoor genieten!
  2. Winnie:
    3 februari 2018
    Weer genoten van je verhaal ( wat kun jij goed vertellen zeg) ben er gewoon bij) 🤣👏🏻👍😘😘
  3. Marianne:
    3 februari 2018
    Vanaf een ligbedje op Tenerife (ook niet verkeerd)jullie reisverhaal in een adem gelezen.
    Ik ga ook maar eens op mijn ticket kijken😂
    Geniet ze!