12,5 uur vliegend naar huis met 1 luier..

15 januari 2023 - Dordrecht, Nederland

Welk restaurant een aanrader is in Bangkok “Botanic Backyard” het eten is niet eens zo heel bijzonder of de keus is ook niet heel groot maar het is vooral een heel gezellig restaurant met lieve en leuke bediendes. En dit restaurant zit gewoon tussen alle gekte en drukte om de hoek van Khao San Road.

Één van die bediendes, hele leuke meid raakte ik mee aan de praat. Ze vertelde mij over haar twee kinderen, dat ze elke dag werkt en dat er geen vader is. Ze doen hier onderling op elkaars kinderen passen vertelde ze. Families trade here zei ze, ruilen dus.. ik snapte hem eerst niet maar even later viel het kwartje.

Voor haar zo normaal om zoveel te werken, voor mij weer een momentje dat ik blij ben dat ik parttime kan werken en mijn kinderen vaak kan zien.

Nadat we het laatste rondje met de tuktuk hadden gereden is Rune voldaan naar bed gegaan Tatum en ik gingen nog voor een laatste massage. Ik een voet massage en Tatum een arm massage. Maar helaas voelde ze zich ziek worden dus zijn we halverwege gestopt en terug naar het hotel gegaan waar ze snel haar bed is ingedoken. We hoefden niks te betalen van de masseuse, zo lief. Helaas een domper voor Tatum want ze wilde nog graag shoppen en even rondlopen en tja.. het ergste was die massage niet af kunnen maken natuurlijk.

De volgende ochtend ging het gelukkig weer beter. We hebben de tassen ingepakt, altijd weer een kunst om alles erin te krijgen al heb ik dat deze vakantie al een aantal keer moeten doen want op elke plek waar we aankwamen pakte ik het boeltje weer helemaal uit. Is anders niet te doen en zeker niet met kids. We hebben ontbeten bij ons hotel. Ook dat is geen aanrader, Maargoed we wilden even lekker makkelijk want er moest nog een taxi geregeld worden om ons naar het vliegveld te brengen.

Om 9 uur zaten we in de taxi en waren lekker op tijd op het vliegveld. Bij het inchecken vroegen ze of we een plek wilden met een baby bedje. Ja dat wilden we wel ! Want dat betekent meer beenruimte. Ja dat is dan zo’n geluksmomentje hè, extra beenruimte met een vlucht van 12,5 uur en zo’n bedje is eigenlijk ook wel fijn dat je dan even je armen vrij hebt.

We lopen nog even naar buiten en snuiven voor de laatste keer de warmte in, wat ga ik de warmte van dit land toch ontzettend missen. Net als dit land zelf, we houden ondertussen van dit land!

En dan is het tijd om door de douane heen te gaan en heel de rataplan wat daarbij volgt.

De vlucht verloopt prima.. maar op het moment dat ik Rune moet verschonen (na 2 uur vliegen) was ze helemaal doorgelekt. Gelukkig nog een setje kleding bij! Ohjee nu zie ik dat er nog maar 1 luier in de tas zit. Uhm hoe kan dit? Ik had er gisteren toch 6 gekocht? Oké 1 groot raadsel maar ook een groot probleem.. want nog minimaal 10 uur met 1 luier? Dan mag ze echt de komende 10 uur niet poepen.

Zo creatief als we zijn… hebben we wel noodpakketje met een paar maandverbandjes bij en plak ik deze in de luier en check ik die elk uur want nu mag ze ook echt niet doorlekken. Geen kleding meer en geen luiers meer… hoe lomp! Maar geluksvogels dat we zijn, halen we het gewoon met deze ene luier!

Rune slaapt in de babybasket aan de muur met haar benen erover heen want ze is al veel te lang hiervoor maar dat maakt niet uit. We hebben heerlijk beenruimte en Rune kan daar ook lekker spelen met haar gekregen speelgoed tuktuk.

We gaan terug in de tijd waardoor we wel wat versleten zijn en het gevoel dat het nacht is maar we komen om 20.00 uur aan op Schiphol waar onze lieve vriend Dennis staat te wachten om ons op te halen.

Op naar huis!

Laat ik deze Thailand blog afsluiten met iets wat Rune heel de vakantie riep..

We hebben natuurlijk heel wat afgereisd, met de boot, bus, taxi, vliegtuig en niet vergeten de tuktuk.. en elke keer als we ergens aankwamen riep Rune “Thuis”! Blij en vol enthousiasme riep ze dit dan.

Nou hierbij… Thuis!!

1. Linda:
    15 januari 2023
    Heel fijn dat jullie weer veilig thuis zijn lieverds
  2. Linsey:
    15 januari 2023
    Welkom thuis lieverds! Heb weer genoten van jullie verhalen😘
  3. Ingrid:
    Fijn dat jullie weer thuis zijn, en het gelukkig met 1 luier kunnen doen🙈
    En nu op naar jullie nieuwe avontuur * trouwen *.
    Bedankt weer voor het delen van jullie reisverhalen, we hebben weer genoten.
    Liefs Ad en Ingrid😘
  4. Sanne:
    15 januari 2023
    Fijn dat jullie weer goed thuis aangekomen zijn.
    Bedankt voor de mooie verhalen en foto’s 🙏
  5. Jan polak:
    15 januari 2023
    ik zeg niks, heb even mogen kroelen, en aan ze mogen ruiken, hmmmmm
  6. Opa Wlk:
    16 januari 2023
    Een mooie luiervakantie kreeg dus een toepasselijk einde! En we hebben de verhalen ook nog! Welkom back!