In de Jungle...

28 februari 2019 - Nam Cát Tiên, Vietnam

Oké we zijn eruit.. we gaan geld vragen voor wie er met Tatum op de foto wilt of haar wil bewonderen... want dan zijn we rijk als we thuis komen. Ik geloof dat het hier nog erger is dan in Thailand. Tatum zelf voelt zich vooral heel interessant maar toch vraag ik me af waarom die mensen zo gek doen...

De Vliegreis ging prima met daar op volgend een auto reis van 3 uur die iets warmer was.. Kwamen we aan bij onze volgende bestemming Cat Tien national park.. een geweldige accommodatie genaamd River Lodge op de rand van de jungle aan de rivier met krokodillen. Fantastisch uitzicht! Super mooie accommodatie die nog in opbouw is.. restaurant zit eraan vast en staat op palen boven de rivier. De rust, het uitzicht en de geluiden van de dieren doen het m zeker! Maar ook een zwembad die ze midden tussen de hutjes in hebben gebouwd met een houten loopbrug ernaartoe. Voor dit soort plekjes kom je hiernaartoe.. We zijn erg blij dat we deze bestemming hebben uitgekozen!

We begonnen met een nacht jungle tour... (in de avond) helaas zei de gids vrij weinig.. maar we zaten dus in zo’n grote jungle-auto en reden door de jungle..helaas zagen we niet veel bijzondere dieren.. wel zagen we erg veel herten (ja die zien we thuis ook in het park) deze waren dan wel iets groter en Aziatisch natuurlijk dus verstaan deden we ze niet. Ook zagen we een Civet kat en een groot stekelvarken die voor ons overstak.

Ons huisje is heerlijk met een onbetaalbaar uitzicht en 2 grote bedden met klamboe’s want die heb je hier wel nodig. Sven is beetje panisch voor muggen met name de Dengue maar gelukkig is het droog seizoen dus er zijn er niet veel.. De douche is drama (minpuntje) want waar je normaal alleen maar koud uit de kraan krijg, krijg je hier na een paar minuten alleen maar gloeiend heet water uit de kraan. Je moet dus zorgen dat je binnen 3 minuten klaar bent met douchen anders heb je brandwonden..

Er zitten hier veel honden, goed verzorgd zo te zien.. Er lopen 2 erg jonge puppy’s bij wat Tatum natuurlijk helemaal geweldig vind. Dus die loopt heel de dag heen en weer om met die beestjes te spelen. Het personeel hier is erg vriendelijk op eentje van de bediening na.. die kijkt ons soms aan alsof ze water ziet branden. Er is weinig personeel, iedereen doet meerdere dingen hier.. het ziet eruit als een familiebedrijf. Je merkt wel dat het nog erg in opbouw is. Heel veel dingen van de kaart hebben ze niet en toen we om varkensvlees vroegen werd er gezegd dat die over een uurtje kwam.. dat heb je dan als je zo afgelegen zit...

De volgende ochtend staan we om 07.30 uur al klaar voor onze volgende jungle tocht. (Uitslapen zit er niet bij tot nu toe) Met de boot varen we naar de andere kant van de rivier met Tatum starend naar het water opzoek naar de krokodillen.. we hebben gelukkig een goede gids bij ons die veel uitlegde deze trip. Van te voren hadden we aan Tatum gevraagd of ze het zag zitten om zo’n tocht te maken want het waren flink wat kilometers die we af moesten leggen.

Dat zag ze zitten zei ze... en ze deed het super goed! We moesten flink wat rotsen over, langs alle takken en over de kronkelige paadjes wat voor ons goed te doen is maar voor haar soms een beetje klimmen was. Dus ik gaf haar een compliment... waarop Tatum zei: “hier voor ben ik toch gemaakt mam”... 3 uur later zei ze dat overigens niet meer ...

Allereerst liepen we langs het rescue centrum die ook in deze jungle ligt.. buiten de kooien, aan de bomen hingen een aantal apen en een mama met baby aap! De gids vertelde dat de apen die hier opgevangen en beter gemaakt  worden weer vrij gelaten als ze beter zijn. Veel van de apen zijn dan al te vriendelijk en gewend aan mensen en blijven hier dus in de buurt hangen.

De gids vertelde over Lianen... Sven vertaalde dit voor Tatum waarop ze zei “ik weet heus wel wat een liniaal is, die heb ik thuis ook”. Verder de jungle in vertelde de gids ons van alles over de bomen en hoe oud ze waren en waarom ze beschermd worden. Dat was best interessant omdat je eigenlijk altijd alleen aan de dieren denkt en nooit echt met bomen bezig bent. Maar sommige moeten dus ook echt beschermd worden omdat ze zoveel waard zijn.. Tatum vond het allemaal interessant maar verheugde zich toch op de olifanten en de wilde apen.. helaas hebben we die niet gezien. Er zitten hier 14 olifanten maar zoals de gids vertelde is het droogseizoen en gaan alle dieren dan dieper de jungle in. In het regenseizoen hadden we betere kansen gehad.. helaas ... maar toch was het een leerzame ochtend met flinke stappen in de stappenteller. Aan het einde van de tocht moesten we via het normale pad terug lopen wat best saai was.. Het werd heet en Tatum werd het zat. Ze wilde zwemmen.. nog even door moeten zetten en een paar liedjes gezongen en toen waren we er!

Bij de boot aangekomen kwamen we ook nog een vogel spottende Zeeuw tegen.. die vind je ook overal op de wereld dus..

De rest van de dag hebben we bij of in het zwembad gelegen, biertjes gedronken en  Tatum die gemiddeld 80 keer heeft gedoken waar wij dan een cijfer voor moesten geven. Ook 2 Nederlandse meiden die 3 maanden aan het reizen zijn ontmoet waar we mee hebben zitten kletsen, en Tatum die ze erg gezellig vond.

De laatste dagen met veel nationaliteiten een praatje gemaakt.. dat is ook zo leuk aan op deze manier reizen... Australiërs, Fransen, een Ier, Engelsman, Vietnamezen, Duitsers en niet te vergeten die Zeeuw natuurlijk ;)

1. Sabrina:
    28 februari 2019
    Genieten is het om met jullie mee te lezen! En wat een knap kind! Geef dr een extra dikke knuffel van Imme! We kijken uit naar t volgende verslag! Liefs van ons
  2. Mariëlle:
    28 februari 2019
    Eén groot avontuur..en dan eindelijk dat linialenbos gevonden 😂..altijd al afgevraagd hoe ze die maken. Have fun 👍
  3. Joke:
    Weer een mooi avontuur 🐒
  4. Opa wlk:
    28 februari 2019
    Leuk, dat jeanine tussen het schrijven van verhalen door, nog tijd heeft voor vakantie!
  5. Gerry:
    Geweldig avontuur weer
  6. Winnie:
    Weer heerlijk om te lezen ! Dikke kus
  7. Jacqueline:
    28 februari 2019
    Adembenemend, lees ik mee. Tatum is een kanjer,Wauw.🌻
  8. Marianne:
    28 februari 2019
    Jullie vinden ook echt de mooiste plekjes.
    Knap van Tatum zo lopend door de jungle!
  9. Kim:
    28 februari 2019
    Wat een tof avontuur weer!
    En super knap van Tatum! ❤️
  10. Ton:
    28 februari 2019
    Dat bananenpak en bijpassende cap van Tatum, GEWELDIG! Mooi avontuur tot nu toe. Leuk om op deze manier deelgenoot te zijn van jullie ervaringen.
  11. Ingrid:
    28 februari 2019
    Heerlijk om te lezen hoe jullie genieten.
  12. Nienke:
    28 februari 2019
    Super leuke verhalen Meis. Wat een gave dingen doen jullie allemaa zeg. Onvergetelijke ervaringen allemaal. En geweldig hoe goed Tatum het doet. Stoere meid! 💪😃
  13. Oma:
    1 maart 2019
    geweldig allemaal,zo leuk om te lezen!! dikke kus