De laatste stop op Phu Quoc!

5 maart 2019 - Phu Quoc, Vietnam

Vanaf mango beach werden we met de taxi naar de bus gebracht om mee te gaan met een snorkeltrip! We hadden er erg veel zin in, tot die bus steeds voller en voller werd.. het duurde een eeuwigheid voordat de bus iedereen had opgepikt die mee moesten. Ik zag Sven zijn gezicht al vertrekken. We werden naar de haven gebracht en ipv in een klein vissersbootje (wat we gedacht hadden) kwamen we in een grote boot terecht. Het was anders maar helemaal niet slecht! Hier konden we namelijk op het dek liggen en een beetje zonnen en genieten van het uitzicht. We gingen naar twee eilanden “Mong Tay en May Rut“

Tatum had nog nooit echt gesnorkeld dus ze vond het wat spannend zeker in het diepe water.. eerst zonder zwemvest toen met zwemvest en nadat ze gewend was aan het water weer zonder zwemvest. Die snorkel op haar gezicht vond ze alleen helemaal niks.. echt goed proberen zat er niet in Maarja als Het bij Tatum nee is dan is het NEE! maar gelukkig hadden we haar gewone duikbril bij dus flippers aan en gaan! Het water was een heerlijke temperatuur en super helder. Het koraal was prachtig en de visjes kwamen zo op je af! Tatum vond het helemaal geweldig, riep heel de tijd “kijk die vissen mam!” “Kijk die kleuren van die planten Sven!” En ze ging door met snorkelen tot ze helemaal uitgeput was.

We kregen een lunch aan boord en leerden weer een paar nationaliteiten kennen... Daarna naar het volgende eiland  waar we weer konden snorkelen en daarna zijn we naar het strand gesnorkeld om te gaan zwemmen. Het perfecte strand, perfecte water, gewoon heerlijk!

Uiteindelijk was het toch een leuke boot/snorkel trip met op de terugweg in de hete zon op het dek!

De avond zijn we wat gaan eten bij ons resort, wat ook erg goed was! Tatum nog met een paar pups gekroeld en weer spelletje gespeeld met nu wie de meeste landen, steden en rivieren kon opnoemen. Zo blijf je lekker bezig in je vakantie..

De volgende ochtend nog even het zwembad in gedoken en heeft Tatum nog op de pier gewandeld.. daar lag een grafschip in het water zei ze tegen Sven... (scheepswrak)

Het was tijd om te gaan want om 12.00 uur vertrokken we van dit paradijs naar de andere kant van het eiland waar we de laatste dagen van onze reis zullen verblijven. Daar kwamen we aan bij “Daisy resort & Spa” hippie!! Allemaal gekleurde huisjes rondom een gigantisch groot zwembad met twee lagen met overigens het perfecte zwemwater... nog Beter qua temperatuur dan die hiervoor :) Een gezellig, knus en mooi resort! Al dan niet met het mooie uitzicht op de zee deze keer maar wel mooi hier! In ons huisje hebben we een buitendouche! En in de buurt meer leven, mensen op straat, restaurantjes en winkeltjes.

We hebben gewoon WEER een rustig dagje gehouden op dat korte reisje na.. beetje in het zwembad gehangen of ernaast en ik heb zelfs een aantal bladzijdes kunnen lezen in mijn boek. Sven   Deed ook iets en Tatum heeft zichzelf een uur vermaakt met een paar poppetjes.

Naast ons zit een Zweedse vent tegen wie Sven vertelde dat hij Sven heette.. je had die vent moeten zien kijken! Alsof hij een zeldzame kristal zag in een oude grot! Toen kwam er nog een Zweed aanlopen en vertelde die vent gelijk tegen die andere vent dat Sven Sven heette.. ook deze vent vond het prachtig. Ik begreep er geen hout van tot Sven vertelde dat dat blijkbaar zo’n oude Zweedse naam is die daar niet meer voorkomt. Heel vreemd dit.. terwijl het bij ons weer in de top 10 babynamen staat tegenwoordig..

Oh had ik trouwens al verteld over alle brokkenpiloten acties hier? Die horen er op 1 of andere manier gewoon bij als wij op vakantie gaan namelijk. Tatum valt ... dat is algemeen bekend, ze struikelt nog over haar kleine teen. Dat geeft als gevolg dat ze nu rond de 8 pleisters op haar benen heeft van de schaafwonden. En behoorlijke kan ik je vertellen.. ook heeft ze een zwemmersoor opgelopen wat pijn doet natuurlijk. En dan heb ik het nog niet over haar spier in haar knie gehad.. haar eigen opmerking met een hele zielige lip erbij (zie m voor je) “ ik heb ook altijd wat” “ik ben er klaar mee zo lomp te zijn” “ik kan hier niet meer tegen”!

Maar dan hebben we het nog niet over Sven gehad.. nee deze keer geen voedselvergiftiging of een teen die eraf ligt door koraal... deze keer werd hij geprikt door een mug of 3... met als gevolg dat deze bulten zwart geworden zijn, dikke voet vol vocht en een heel eng gezicht. Niet zijn gezicht maar die voet.. soort van afsterven lijkt het op...

En dan hebben we mij.. ik heb heel saai alleen maar op mijn tong gebeten maar ik ben de enige die wel gewoon zonder de EHBO kit te gebruiken op vakantie kan.

De nightmarket stond nog op het lijstje dus daar zijn we vanavond naartoe gegaan en hebben daar wat gegeten... helaas dat was niet wat we ervan verwacht hadden. Enorm veel Russen en weinig leuke winkeltjes. Sven vond het een circus maar Tatum vond alles leuk geloof ik. Overal op straat kon je verse vis, krabben, haaien (ja echt waar), slang, kreeft, kikker kopen om op te eten! Vreemd volk...

Ja zulke leuke winkeltjes als in Hoi An hebben we daarna nergens meer gevonden.. daar baal ik wel van omdat ik dacht dat ze nog wel meer van dat hadden dus niks gekocht had in Hoi An. En wat leren we hiervan? Gewoon gelijk kopen als je wat ziet!

1. Rox:
    5 maart 2019
    Weer een mooi verhaal met mooie herrineringen❤️
  2. Ingrid:
    5 maart 2019
    Weer zo'n mooi avontuur, en Tatum geniet er heerlijk van zo te lezen.👍
  3. Lisanne:
    6 maart 2019
    Even 4 verhalen achter elkaar gelezen om in te halen. Heerlijk!! Prachtig avontuur dit en zo leuk om een beetje mee te genieten ♥️
  4. Oosie:
    6 maart 2019
    Heerlijk verhaal weer om te lezen. En wat zou dat spannend geweest zijn voor Tatum dat snorkelen ik doe het haar niet na hoor haha. Zelfs jij hebt je momentje rust kunnen pakken Ninoos, goeie bezig. Maar goed dat jullie die EHBO-kit weer meegenomen hebben onhandige harry's :-). Prachtige fotoos ook weer. Dikke Kusss <3.
  5. Kim:
    7 maart 2019
    Arme Tatum! 😘
    Maar heel eerlijk....dat heeft ze ook niet van een vreemde natuurlijk 🙈 😂 😇

En met dat verhaal van Sven z’n naam genoot, moest ik toch weer even aan het verhaal van Frozen denken 😂😂
    “Wie is dat?”
    “Sven”
    “En die malle ouwe ezel?”
    “Uuhhhh, Sven”
    “Oh, lekker makkelijk”
    😂😂
    Sorry Sven 🙈😂😘

Geniet nog even lekker lieverds!! ❤️