Opzoek naar de fles Deet..

3 maart 2019 - Phu Quoc, Vietnam

Helaas konden we onze boot ticket niet meer naar de ochtend verplaatsen dus we aten een lekker ontbijt bij het tentje “Oasis”  van de avond ervoor en we vertrokken om 13.45 uur met de boot uit Ha Tien richting Phu Quoc.

Maar we gaan nog even terug naar het moment dat we onze hotelkamer verlieten,  opzoek naar de Fles Deet! Voor degene die niet weten wat het is.. die heb je hier best nodig! Deet 40% hadden we in Nederland gekocht..2 grote flessen.. voor de muskieten.. met in het bijzonder tegen Dengue! Je weet wel die mug waar Sven het niet echt op heeft.. (ik ook niet overigens maar Sven net een tikkeltje meer) nu is het droogseizoen hier dus weinig muggen maar in Ha Tien merkte we toch wel wat muggen op en in Phu quoc zouden wel muggen met malaria zitten volgens de GGD.. de ene fles hadden we al opgemaakt.. toch spuiten voor de zekerheid.. nu konden we die 2e fles NERGENS vinden.. net nu we m nodig hadden. Ik kan je zeggen PANIEK! Dus heel dat hotel op zijn kop.. handbagage leeg maken.. want daar lag de fles! Het personeel laten zoeken omdat tja we m vast ergens hadden achtergelaten? Nergens en dan ook nergens te vinden... personeel van het hotel regelde dat de taxi onderweg naar de haven even zou stoppen bij een apotheek en we kregen een blaadje mee met daarop in het Vietnamees geschreven “muskieten spray” nu heb je muskieten spray en muskieten spray... je raad het al, hier hadden ze geen muskieten spray met 40% Deet erin.. Sven toch 5 flesjes gekocht.. zweet op zijn voorhoofd en al want wat nu? Ik zeg “het komt wel goed schatje” gevolg? Een boze blik... hij vond mijn opmerking niet leuk en opbeurend denk ik..

We gaan verder... de bootreis duurde een uurtje dus dat was onze kortste reis tot nu toe hier. We kwamen aan op het mooie eiland en er stond bij aankomst een horde van taxi chauffeurs te wachten om aan te dringen dat ze een ritje konden verkopen. We kozen er 1 uit en werden naar onze accommodatie gebracht. Iets wat afgelegen maar wel complete rust! (Niet dat ik daar nu heel goed tegen kan hoor) we kwamen aan op ons resort genaamd Mango beach Resort.. dit resort, want zo mag je het wel noemen... was WoW! Houten strandhutjes, palmbomen, infinity pool met een geweldig uitzicht op de zee!

Het zwembad gestest en ik kan je zeggen deze is goed gekeurd.. eindelijk een zwembad met lekkere temperatuur water voor volwassenen.. (kind duikt nog in water wat onder het vriespunt is namelijk)! Ook ons huisje is super mooi en lekker veel ruimte! In de avond spelen we spelletjes, hints, het dierenspel en het voorwerpenspel (verzonnen door Tatum.. ik zal niet vertellen wat zij voorwerpen noemt want dan wordt ik aangeklaagd)

De volgende dag hebben we een dagje relaxen ingepland, even niks.. en bijkomen van alles wat we hier gedaan hebben en we spreken af dat we alleen opstaan om te zwemmen of bier te halen.. klinkt goed toch? Gevolg? Pijn op mijn borst en totale onrust! Ik kan hier denk ik niet zo goed mee omgaan... Sven wel, die lag daar gewoon lekker en Tatum heeft haar record “hoelangkanikineenzwembadblijven” gehaald.. ik wilde van alles doen, boek lezen, tekenen... ik heb niks gedaan omdat ik heel de dag niet wist wat ik met mezelf aanmoest.. nou klinkt het alsof ik niet heb genoten van deze dag maar dat is niet waar.. we hebben ook nog over de houten pier gelopen (die doodeng was omdat die elk moment uit elkaar kon vallen voor mijn gevoel) het uitzicht was prachtig! Ook hebben Tatum en ik een lekkere massage genomen en die was heerlijk! (Op wat drukpunten na voor mij) maar mevrouw Tatum lag daar super ontspannen.. Toen ik aan de beurt was zat er 1 of andere toekan boven mijn hoofd te blèren.. maar daar kreeg ik eigenlijk wel een glimlach van..

Dit resort is wel wat prijziger als de andere plekken waar we geweest zijn in Vietnam, het eten, de massages, drinken.. maar voor ons Nederlanders nog steeds goedkoop. Ik denk dat we ons een bult schrikken als we volgende week weer in de Albert Heijn staan.

Ja je mist wel hier een dorpje aan deze kant van het eiland er is hier zoveel rust... dus we blijven hier 3 dagen en dan verkassen we naar de andere kant van het eiland..

Oh om nog even terug te komen op de fles Deet... ik keek in Sven zijn backpack om iets te pakken.. en wat lag daar in? Inderdaad, die fles Deet.. hoe die daar is gekomen weet Sven niet... hij had het niet gedaan..

1. Joke:
    3 maart 2019
    Tja.... mannen en zoeken 🙄nee hij had het vast niet gedaan 🤥 weer een prachtige plek trouwens 😍
  2. Conchita:
    3 maart 2019
    haha, ja mannen en zoeken... daar weten wij alles van.. heerlijk om jullie verhalen te lezen. Geniet ervan xx
  3. Winnie:
    3 maart 2019
    Ha ha dat vergeten we nooit meer (die fles)😳hoop dat je hem toch niet nodig had.👍😘😘
  4. Oosie:
    3 maart 2019
    Oeiii onrust snap wat je bedoel maar je hebt iig toch gerelaxt..prachtig daar weer. Sven waarom hebbie die deet nou in je backpack gedaan🤣🤣😘
  5. Andrea:
    3 maart 2019
    Haha.. Geweldig leuk verhaal weer.. Ik zeg verder niks, maarre.. mannen! 🙄🤦🏻‍♀️ Heerlijk genieten daarzo die 3 daagjes, komt vast goed! 😘
  6. Opa wlk:
    4 maart 2019
    Dit verhaal is duidelijk minder!!!!! :)
  7. Marianne:
    Wat een paradijsje daar!
    En.....goed smeren hoor😏
  8. Wendy:
    Ik ga weer stuk 😂
  9. Ingrid:
    Heerlijk verhaal weer.
    Zie het helemaal voor me hoe jullie genieten.
    Moest wel ff stiekem lachen om de fles Deet.😁
  10. Anne van Slooten:
    5 maart 2019
    Dat zijn mannen weer!! Ze hebben het nooit gedaan 🤔😜.
    Weer een heerlijke verhaal, ik lees heel graag je blog.