Oud & nieuw op Koh Tao!

2 januari 2023 - Koh Tao, Thailand

Zoals vaker bij ons gebeurt liep alles even anders. Sven voelde zich al wat beroerd worden op oudejaarsdag en net toen we Tatum en ik ons aan het klaarmaken waren voor een knallende avond bleek Sven 40 graden koorts te hebben.

Paracetamol erin en gaan.. op het gehele strand waren vuurshows en werd er vuurwerk afgestoken. We zijn het hele strand afgelopen om het beste plekje uit te kiezen. Eenmaal een mooi plekje gevonden te hebben konden we genieten van de mannen met het vuur en het mooie vuurwerk. Maar ook van Rune die maar “WOW” bleef roepen en dansend het nieuwe jaar in ging.

Het werd steeds drukker en de knallen werden steeds harder, we besloten dus iets verderop het strand te gaan staan ivm toekomstige gehoorproblemen.

We hebben met zijn viertjes afgeteld tot het nieuwe jaar daar was en naar het vuurwerk gekeken. In Nederland was het nog lang geen nieuwjaar en wij zaten al in 2023, gek dat tijdverschil. Snel naar onze bungalow zodat Sven en Rune naar bed konden. Tatum en ik zijn nog even teruggegaan naar de bar (dat was natuurlijk super cool) en hebben we nog wat gedronken.

1 januari: Na weer lang uitslapen, want dat gaat Rune goed af hier.. zijn Tatum, Rune en ik wat gaan eten bij een restaurantje waar ik bijna mijn eigen handen op heb gegeten omdat het zo lang duurde voordat onze bestelling gebracht werd. Ik weet dat het normaal is hier maar ik zit nog niet in die ruststand die hier van je verwacht wordt.

Sven was goed ziek ondertussen dus die hebben we maar in bed laten liggen. We hebben niet veel gedaan deze dag, beetje zwemmen en relaxen. Tatum en ik hebben een massage genomen waarbij ik eigenlijk wilde huilen. Ik wist niet dat ik zoveel pijn in mijn rug had!

Een aantal weetjes over Koh Tao:

- De cannabis is hier legaal en wordt hier overal verkocht. Er zijn in het leuke winkelstraatje meerdere shops waarbij het zo aangenaam ingericht en gezellig is dat je er zo bij zal gaan zitten. Je mag dan officieel niet in het openbaar weed roken maar dit wordt overal gedaan. Beetje losgeslagen blowers hier.

- Koh Tao betekent het eiland van de schildpadden. Deze zijn bij het snorkelen makkelijk te spotten hier

- Scooters zijn hier in overvloed. Rijden met een baby op je arm en nog twee kids op je rug is hier vrij normaal.

De avond sloten we af met een ijsje op het strand en een les in patience voor Tatum. Die vond dit zo geweldig dat we samen nog uren op het balkon hebben doorgebracht.

Oké… nu ben ik opzich best wel stoer of nou ja doe ik misschien stoer maar ik heb een hekel aan spinnen. Dus toen Tatum gillend het balkon op kwam en ze mij de spin in de badkamer liet zien heb ik Sven toch maar even wakker gemaakt. Deze spin was te vergelijken met een vogelspin. (Volgens Sven viel dit best mee) Sven heeft ons leven gered en zodoende ben ik er overuit dat Tatum en ik niet samen kunnen gaan backpacken in een land waarbij ik niet Sven of mijn vader kan bellen als we een spin tegenkomen. (Geen idee hoe ik dit gedaan heb tijdens mijn reis alleen)

Vandaag gaat het al wat beter met onze zieke maar we deden het nog even rustig aan. Nu wordt je daar hier sowieso vrijwel toe verplicht en met een dreumes zo’n reis maken is ook niet echt dat je enorm veel kan ondernemen maar we willen toch nog wel creatiefs doen.

Zo dachten we vandaag naar het eiland NangYuan te gaan, een prachtig eiland met een wit strand, helder water en mooie vissen… Maar dit werd door die boot meneer afgeraden met Rune doordat de zee te wild zou zijn. Nu zag ik alleen maar een strak blauwe lucht, rustig water en zon maar blijkbaar zag die meneer wat anders. Wel fijn dat ze zo eerlijk zijn en niet alleen maar geld willen verdienen. Morgen nog een poging en hopen dat de zee dan wat rustiger is..

Na een heerlijke dag op het strand waar we ondertussen beseffen dat Rune echt bang is van de zee en het zwembad te koud vind (net haar vader), sluiten we onze dag af met een overheerlijke visschotel in een hip restaurant aan het strand. Waar het voor eten in Thailand erg duur was maar vergeleken bij Nederlandse restaurants nog steeds erg goedkoop.

Nog even wat wezen drinken op het strand hebben we weer naar de vuurmannen gekeken (blijft leuk). Daar zat ik dan tussen twee angsthazen (Sven & Tatum) die elk in de lucht gooiende vuurbal complete angst hadden dat deze onze kant op zou komen.. (ze vullen elkaar zo goed aan, net als met ruzie maken).

Bij ons verblijf aangekomen had Rune geen zin om te gaan slapen en hoorden we terwijl er een paar voetjes in de lucht danste de woordjes  “appel ei” “poepie poepie” (dit zo’n gemiddeld 75 keer) en het verlossende woord “hallo!” gaf ze uiteindelijk op…

1. Oosie:
    2 januari 2023
    Gelukkig Nieuwjaar en beterschap voor de zieke😘😘
  2. Opa Wlk:
    2 januari 2023
    Laat de koorts niet beurtelings toeslaan. Beterschap en Genieten!!!!!!
  3. Claudia:
    Wat een mooie foto’s!! 😍
  4. Winnie:
    2 januari 2023
    Wat sneu v sven hoop dat hij weer gauw beter is👍 is is zo leuk lezen!! Dikke kus 👍😘😘
  5. Ingrid:
    Gelukkig nieuwjaar en beterschap
  6. Ingrid:
    Gefeliciteerd nieuwjaar en beterschap
  7. Jan polak:
    2 januari 2023
    Het lezen van deze verhalen, verlicht het gemis, van personen, en het zelf bezoeken van dit land, of we er zelf bijzijn, zelfs het griep verhaal, want dat heerst hier ook
  8. Dennis Brookman:
    2 januari 2023
    Klinktweer leuk hoor. Maar had toch een foto van die spin verwacht 😀
  9. Kim:
    3 januari 2023
    Beste wensen! Geniet er nog van!
  10. Renée Palm:
    3 januari 2023
    Een gelukkig en gezond 2023! Beterschap! Het leest weer lekker weg! Heel veel plezier nog.
  11. Gwen:
    3 januari 2023
    Wow wat een mooie verslagen elke keer….
    Beste wensen voor 2023! Veel geluk en gezondheid!!!!! Dikke x ons