Fietsend door Bangkok!

26 juli 2017 - Bangkok, Thailand

We zitten op het vliegveld in Phuket, te wachten tot we mogen gaan boarden. Hoe leuk en gezellig het vliegveld op Koh Samui was, hoe verschrikkelijk dit vliegveld is! Rare lui lopen er rond en t is allemaal gehaast en druk. We hoeven gelukkig niet lang te wachten totdat we kunnen gaan Boarden. Om 11.00 uur zitten we in het vliegtuig die 20 minuten later ons boven de wolken brengt. De vlucht verloopt goed en Tatum doet het weer super zoals elke keer. Ze heeft deze vakantie heel wat afgevlogen. 1 uur en 20 minuten later brengt deze blauwe vogel (letterlijk en figuurlijk) van Nok air ons netjes naar de grond in Bangkok city. We worden met de bus naar Khaosan Road gebracht waarna we nog een klein stukje moeten lopen naar Pra arthit.

Ik zei rechts en Sven zei links.. je raad al waar we heen gingen en waar we eigenlijk naartoe hadden gemoeten ;) dat betekende dus dat we een rondje liepen en weer uitkwamen bij het zelfde punt.. Maargoed stuk lopen in de 35 graden met zware rugzakken op is hartstikke leuk joh! ;)

Ze hebben nog een kamer voor ons in Siam2 waar we graag heen wilde dus dat was fijn. Tatum is gelijk het water in gesprongen om af te koelen en wij hebben een biertje genomen om af te koelen. Savonds zijn we via de grote tuin langs de rivier bij een gezellig restaurantje boven op het dak een drankje gaan drinken. Deze kon ik nog van vorig jaar, je heb een leuk uitzicht over de rivier en stukje van de stad. De zonsondergang is er geweldig maar helaas doordat het bewolkt was zagen we hier nu niet veel van. Daarna over de drukke straat Khaosan Road gelopen en de straat erachter wat net iets meer te handelen is qua drukte. Wat een gekkenhuis daar en dat aanbieden van spullen als je aan je tafeltje zit is echt bizar! Ze raken je zelfs gewoon aan om aandacht te trekken. Oké even wat gaan eten..

Typisch Thailand? Je eten bestellen aan tafel en het allemaal op een ander tijdstip krijgen... zo verschillend zelfs dat de 1 het al op heeft voordat de ander het krijgt.. en echt overal doen ze dit! Maar ook typisch dat ze je een kaart met keuzes geven waarvan de helft niet meer te verkrijgen is.. best vervelend.. Na het eten hebben we alle 3 onze voeten laten masseren in de heerlijke warme buitenlucht! Sven vond er niks aan maar deed gewoon leuk mee ;) Tatum vond het weer prachtig dat gekietel aan haar tenen en ik vond het gewoon lekker.

De volgende ochtend was het heeeeel vroeg want we gingen fietsen door Bangkok! Via de organisatie Co van Kessel hadden we een tour geboekt. Co van Kessel is een Nederlander die dit heeft opgericht hier in Thailand. We hadden al leuke en goede verhalen gehoord erover. We zaten om 6.30 uur al aan het ontbijt, 7 uur richting de pier en 7.15 uur zaten we op de boot richting de plek waar we moesten zijn. Om 8 uur begon onze fietstocht en dit was echt gaaf! Een Nederlandse gids erbij met een groep Nederlandse mensen, voor Tatum was dit fijn want nu kon ze ze ook eens verstaan. Daarbij kregen wij niet om de haverklap de vraag wat ze zeiden ;) we kregen eerst instructies want het leven is hier zo chaotisch dat we extra op moesten letten waar en hoe we over de weg fietsten. We gingen door de echte plekken van Bangkok heen waar je als toerist het niet echt in je hoofd haalt om naartoe te gaan. We fietsten door huizen van mensen.. ja dit zal je misschien niet echt als huis zien maar die mensen leven hier zo. Sommige huizen hadden aan elkaar gemaakte platen als dak, doeken die zich voordeden als "raam" en een deur was er niet. Oude krotten dus... Ik zei tegen Tatum"dit is wel anders dan bij ons in Nederland" wat zei ze:" ja maar ze hebben wel slingers hangen" (vlaggen) dat is zo mooi aan kind zijn, ze ziet het positieve ervan. Prachtig toch?! We fietsten ook langs huizen met tralies als deuren. Tatum zei: "hé dit is het politiebureau en dat is de gevangenis zeker". We zagen het echte leven van de mensen hier in Bangkok. We fietsen door hele smalle weggetjes waar je je neus dicht moest houden voor de lucht van het vlees wat er lag. We fietsten door Chinatown, de plek waar 260 jaar geleden de chinezen kwamen wonen en dit hun gebied maakte. De chinezen handelen hier in onderdelen van motoren. Zij zorgen ervoor dat Thailand met tuktuks kan rijden, ze maken auto's , scooters en doen alles wat ze maar kunnen met die zooi. Ze nemen alles over van de Japanners want daar mogen de onderdelen maar een bepaalde leeftijd hebben. Aangezien Thailand zich niet echt aan regeltjes houd kunnen ze hier alles met die zooi.

Machtig om te zien allemaal. We gingen ook door de grootste bloemenpracht, kleine marktjes en fietsend langs de rivier. Tatum vond alles leuk en interessant. Zat helemaal op der gemakje achterop de fiets. En weer riepen ze naar haar op straat en probeerden ze haar even aan te raken. (Terwijl we fietste ja) Echt overal hier in Thailand maar vooral in Bangkok draait het om eten, overal op de straten zie je eetkarretjes staan, marktjes met heel veel eten en het maakt niet uit welk tijdstip het is, mensen eten hier heel de dag door!

We liepen een Tempel binnen daar en werd ons verteld dat je niet op de drempel mag staan maar erover heen moet stappen anders sta je op het hoofd van de Buddah. (Ja echt)

Toen weer naar een andere tempel en hier zat de zittende buddah van 15 meter hoog, deze hadden we nog niet gezien. Voor deze tempel hadden ze de grootste bel van heel Thailand hangen en als je daar 3 keer op sloeg zou deze geluk brengen. Raad eens wie ging slaan voor het geluk in de loterij (Sven inderdaad)

Het was een hele leuke tocht, we zagen Bangkok eens van de hele andere kant. Letterlijk en figuurlijk.. we reden namelijk aan de linkerkant van de weg. ;)

1. Winnie:
    26 juli 2017
    Wat leuk zeg op de fiets kom je idd niet vaak door zo'n grote stad! Jullie hebben weer veel gezien fantastisch! Heb er weer van genoten of ik erbij was
  2. Oosie:
    26 juli 2017
    Zo dan dit was iig een hele lange dag. Wat een ervaring weer he zo fietsend door Bangkok en wat genieten jullie volop zeg. En Sven jij hebt toch al geluk met 2 van die prachtige vrouwen aan je zij hihi. Wat voor meer geluk zal het brengen haha. Mooie fotoos ook weer van jullie. Geniet nog maar even ❤❤xxx