Sawasdee Phuket!

21 juli 2017 - Tambon Kammala, Thailand

Op weg naar Phuket..

Vanochtend op tijd opgestaan om nog te kunnen ontbijten en een bakkie koffie te doen. Daarna naar de pier waar een gigantische rij mensen stond om in te gaan stappen op de boot richting koh Tao. Even paniek want we konden maar twee kaartjes vinden voor de boot maar hadden niet goed gelezen.. want t stond er gewoon goed op. Daarna de boot op, alle 3 mochten we mee ;) de grote catamaran had drie verdiepingen. We zijn boven op het dek gaan zitten want het weer zag er goed uit. Toen we eenmaal op zee zaten begon heerlijk de zon te schijnen. Die zon hopen we de komende dagen constant te zien want die hebben we te weinig gezien deze reis. Niets te klagen hoor over het weer want het is warm genoeg maar de zon erbij zou ook wel lekker zijn.

Eerst wat mensen van de boot afgegooid op Koh phangan en na nog geen 2 uurtjes varen kwamen we op Koh Samui aan. Het was goed geregeld met de transfer en we werden naar het vliegveld gebracht. Alles verloopt goed en voorspoedig. Dit vliegveld is leuk! Gezellig leuk.. nu vraag je je misschien af hoe een vliegveld gezellig leuk kan zijn maar echt dat is deze. De incheckbalie is een houten "hut" De bankjes om te wachten staan in het gras naast gigantische mooie bloemen, het is een soort boulevard waar je over heen loop richting de Gates en alles is buiten. Ja, leuk dus!

Om 14.30 stijgen we op met weer een propeller vliegtuig, deze keer met Bangkok Airways en zo landen we een uurtje later op Phuket! We regelen een taxi en rijden naar ons appartement met zwembad gelijk aan het strand! Het is een mooi plekje, goede en nette kamer en een kleine gezellige boulevard aan het strand. Na een afkoelende duik in het zwembad, een verfrissende douche gaan we de boulevard op. Daar is een restaurantje met allemaal verse vis, kreeften en krabben voor de deur. Hier hebben we trek in! We bestellen vooraf oesters en als hoofdgerecht lekker culinair een kreeft in garlic en 3 gigantische tijger garnalen. Dit is luxe! Dit is toch denk ik wel het lekkerste wat ik ooit gegeten heb qua visgerecht. Oké hier hoort een cocktail bij.. en nog 1 om het af te maken :) we stinken daarna lekker uit onze giechel door alle knoflook die erbij zat maar zolang we niet tegen iemand praten vallen er geen doden.

Savonds lopen we nog over de boulevard, met manke Jaap gaat het goed. De wond op zijn teen geneest goed maar is nog wat vervelend. Tatum en ik stoten of lopen er regelmatig tegenaan zodat hij nog weet dat die er zit..En soms blijft hij met lopen een beetje achter maar dan krijgt hij een kets van Tatum en loopt hij weer wat sneller ;) Het is erg stil op de boulevard en muziek of überhaupt leven is hier niet echt te vinden. Dat is jammer, maar achteraf op de kaart gekeken te hebben blijkt dat we naar de verkeerde kant hebben gelopen. Morgen de andere kant proberen dus..

Dit bed slaapt toch wel het lekkerste van welke we nu hebben gehad. En de volgende ochtend gaan we aan het strand ontbijten.

Tatum zei deze ochtend: " later als ik groot ben ga ik rondreizen en slapen in de jungle" Uhm... tja... is goed hoor meissie als je groot genoeg bent mag dat.

Ik kan moeilijk nee zeggen, ik heb dit zelf ook altijd gewild vanaf dat ik klein was. En had er veel eerder aan moeten beginnen bedenk ik me nu.. op deze manier reizen is geweldig! Je ziet elke keer iets anders en niks raakt zat.. want als het je zat raakt dan ga je gewoon naar een volgende plek. Alleen reizen is geweldig maar samen reizen is dat ook! Het heeft allebei iets anders.. maar wat samen reizen misschien wel mooier maakt is het delen van de herinneringen... of we wel rust krijgen op deze manier? Ja zeker, dat maakt het reizen met Tatum ook. Je doet niet zo gek met van hot naar her gaan als dat je zonder kind zal doen. Daarbij zorgt rust in je koppie ervoor dat je rust heb in je lijf en die rust in je koppie krijg je in dit land wel. Niks moet alles mag...

De zon schijnt en de lucht is blauw, hier worden we vrolijk van! We zien hoge golven in de zee maar dat schijnt hier normaal te zijn. We gaan een duik nemen.. die duik gaat niet echt lukken, de stroming is erg sterk dus het word springen in de golven. Dat vind Tatum fantastisch! En niet alleen zij.. Sven is ook helemaal in zijn hum ;)

1. Winnie:
    21 juli 2017
    Weer een geweldig reisverhaal. Geniet met volle teugen. Ben er gewoon bij
  2. Joke:
    21 juli 2017
    We zijner idd gewoon een stukje bij ! Heerlijk genieten en kijk uit want niks is zo sterk als de zee !
  3. Jan polak:
    21 juli 2017
    En weer is er een Floortje in de maak, de wereld wordt steeds kleiner, maar ik ben ontzettend trots dat onze Floortje het allemaal mag meemaken, natuurlijk kan ik niet wachten op het moment dat ze door onze tuin rent, maar als het niet elke maand gebeurd dit travellen, mag en kan ik er niets tegen in brengen, ik geniet mee van de verhalen en ben ontzettend trots op Jeanine en Sven,
  4. Joke:
    Lekker bekkie hoor Sven!
  5. Ton:
    Hoi lieve hippies,
    Wat genieten jullie toch, het geluk is van de gezichten af te lezen. Volgende keer moet Tatum met mij mee op reis!!!!!! Veel plezier nog en dikke kus voor allemaal.
  6. Marianne:
    21 juli 2017
    Jeanine wat maak je er toch iedere keer weer een fantastisch verhaal van. Wij hebben Thailand op een heel andere manier gezien. Ook genoten in Phuket met onze vrienden. Ik geniet nu met jullie mee!
  7. Rox:
    21 juli 2017
    Super leuk weer zus! Fijn dat jullie zo genieten! Heel veel plezier in Phuket ❤️
  8. Oosie:
    21 juli 2017
    Toch altijd fijn dat een vliegveld ook leuk kan zijn he haha. Heerlijk om je verhaal weer te lezen en wat ziet het er allemaal prachtig uit. Heerlijk eten. Beetje zon wat willen jullie nog meer. Geniet lekker in Phuket. Dikke kus ❤❤