Pizza octopus en broodjes aap..

30 januari 2018 - Gili Trawangan, Indonesië

Waar je het minst van verwacht word uiteindelijk hartstikke leuk!

Maar allereerst gaan we nog even terug naar monkey Forest. Want daar gingen we nog naartoe voordat we Ubud verlieten. Hier lopen de apen vrij rond en kunnen ook het park af maar dit park is niet zomaar een Blijdorp het is gigantisch. Je staat middenin de jungle! Ze worden gevoerd en soort van “verzorgd”. Voordat we naar binnen gingen hadden we de hele handleiding doorgenomen want die apen kunnen ook nogal eens raar  uit de hoek komen dus beetje oppassen. Ze kunnen bijten als ze denken dat je eten bij hebt. Ze maken je tassen open en gaan op je hoofd zitten en als ze je in hun ogen niet lief vinden dan heb je dus een kras of een beet te pakken. En dan kan je dus een paar spuiten gaan halen omdat je er van alles van op kan lopen. We gingen dus zonder tassen en spullen naar binnen en als er een aap op ons afkwam dan liepen wij er met een boog omheen. Een banaan kopen om te geven deden we dus ook maar niet aan. Zo’n apenbeet hadden we geen zin in. Veel mensen zagen we de apen uitdagen en ja hoor uiteindelijk werd er iemand gekrabd. Lekker lomp!

Van Sven moet ik vertellen dat hij me als één of andere bodyguard door die apen rots heeft geleid maar ik zal je even kort en krachtig de goede versie vertellen.. ik liep voorop en Sven liep veilig achter me... dat dus..

Monkey Forest was erg leuk, die kleine aapjes waren cute! (Zoals Tatum zou zeggen) die grote apen zaten vooral aan hun ballen te krabben en de vrouwtjes apen waren hun baby’s aan het beschermen.. niks anders dus eigenlijk dan bij de mens ;)(Overigens muggen zijn hier ontelbaar)

40 minuten rijden naar onze volgende bestemming Candidasa. Dat werd 1,5 uur.. Candidasa is een rustige wat kleinere plaats in Bali. Toen we daar eindelijk aankwamen kon onze taxichauffeur ons geboekte appartement niet vinden. Dat begrepen we wel toen we verder liepen want deze zat helemaal achteraf. Mooie plek en zo te zien ook een mooi appartementen complex. Tot dat we de sleutel kregen van onze kamer. We werden in de kamer achter het kantoor gestopt, zonder eigen toegang, zonder balkon of terrasje. Ik had gewoon een simpele kamer aanklikt op booking.com omdat het toch maar voor 1 nacht zou zijn. Maar daar hadden ze niet bij verteld dat het dus zo’n kamer zou zijn. Maar ach zoals ik zei het was even voor een tussenstop dus vonden het wel prima. We hebben geluncht op de steiger en keken zo over zee uit. Daarna heb ik me “lekker” laten masseren door een Balinese wat vooral inhield dat ze met haar elleboog op mijn rug tekeer ging. Gratis shuttle naar het stadje, dat was wel goed geregeld! Ons werd gezegd dat het stadje niet veel voorstelde dus we vroegen om 18.15 uur of we 20.15 uur weer opgehaald konden worden. We zijn wat rond gaan lopen en hebben daar onze eerste aankoop gedaan voor ons nieuwe toekomstige huis! Daarna hebben we hier op gedronken en een heerlijk echt heerlijk pizzaatje op! Het was hier best gezellig.. en aangezien we een leuke bar hadden gezien een stukje verderop hebben we de shuttle wat uitgesteld.

Dat Tentje was echt super leuk! Genaamd New Queen pub. Live muziek, goede gitarist, leuke omgeving en leuk personeel! En dan zie je maar... waar je het minst van verwacht.. word hartstikke leuk!

De nacht... ik voelde wat op mijn hoofd lopen dus sloeg het eraf, ik kijk op de grond ligt daar een beestje op zijn rug. Sven schoot ook wakker en die beweerde dat het een torretje was. Ik kreeg net als de vorige keer weer overal kriebels dus kon weer niet slapen. De volgende ochtend zei hij: “ik heb t maar expres niet gezegd maar dat was een kakkerlak”. Top! Ik vind KAKKERLAKKEN zoooooo leuk!

Deze ochtend begonnen zonder stem, niet van het feesten maar behoorlijk last van mijn keel. Met Sven gaat het weer helemaal goed gelukkig. Na het ontbijtje wat helaas weinig voorstelde werden we opgehaald door de taxichauffeur om naar de pier gebracht te worden. We hadden gezocht naar de beste boot want het gaat hier nog wel is mis met boottochtjes hadden we begrepen. Om te gaan vliegen hadden we weinig zin in omdat we dan weer terug moesten naar het zuiden dus hebben een Engelse bootmaatschappij opgezocht die goed stond aangeschreven. Bluewater express heeft ons een uurtje later afgezet op Gili Trawangan! Bij aankomst zagen we al gelijk dat we dit leuk zouden gaan vinden. Het heeft veel weg van Koh Tao in Thailand. Op dit eiland rijden er geen auto’s of brommers maar doen ze alles met paard en wagen of op de fiets. Omdat ons appartement/hutje 4 km verderop lag moesten we wel paard en wagen nemen maar het voelde eerste instantie niet fijn omdat er maar 1 paard voor zo’n wagen stond. We kregen even het idee dat er niet goed voor die paarden gezorgd werd maar hun vacht zag er goed uit en waren niet mager. De paarden chauffeur zei dat hij 8 paarden heeft en elk paard doet maar een paar uur “werken”. Oké dan wil ik wel mee, dus reden we zo even later in de wagen naar ons resort. Wauwww!! Super gaaf! Strandhutjes met terras en openslaande deuren, de badkamer is in de open lucht en we kregen gelijk een lach op ons gezicht. Dit is leuk! Twee zwembaden waarvan 1 Prive, een leuk restaurant/bar en we zitten gelijk aan het strand. We hebben de hele middag een beetje in de zon lui liggen zijn en lekkere sapjes gedronken. Toen een fiets huren, even onze was naar de laundry service brengen. Toen we halverwege waren schoot mijn trapper van de fiets en was het fietstochtje ten einde. Dan maar weer terug lopen, gelukkig kwamen we op de terugweg een gemiste laundry service tegen dus konden we de was gelijk af droppen. Nieuwe fiets geregeld en maar weer aan het zwembad gaan liggen voor de verandering. Afentoe het water in want anders raakten we oververhit. Na een douche in de buitenlucht waren we opgefrist om weer een nieuwe poging te doen om te gaan fietsen. Door de bruine plassen van het regenwater van de nacht ervoor zijn we naar de boulevard gereden en zitten we nu bij restaurant Diversia aan de octopus en chickenburger! Wat hebben we het toch slecht ;)

Verder een erg stille dag.. zelfs Sven vond het saai dat ik zo weinig praatte.. bijzonder......

1. Marianne:
    30 januari 2018
    5 buitenboordmotoren 🙄..safety first👍🏻
  2. Joke:
    31 januari 2018
    Nou dat is zeker bijzonder dat Sven het stilletjes vond.... hij zegt altijd dat je praat om te praten!!!
    Het is weer een leuk verhaal 😄ik geniet mee ❤️😘
  3. Oma:
    31 januari 2018
    Geweldig weer allemaal, ik blijf meegenieten ,alle bij dikke kus xxxx