Waterfietsen op Gili..

1 februari 2018 - Gili Trawangan, Indonesië

De eerste avond hebben we een beetje gekeken wat er te doen was hier op Gili Trawangan. Uiteindelijk begon het te plenzen waar je u tegen zegt. Gelukkig konden we onze waterfietsen terug vinden want dit waren ze ondertussen geworden. De terugweg naar ons resort was een enorme uitdaging. Hier is straatverlichting namelijk een soort luxe en dit had nu geen overbodige luxe geweest. Gelukkig deed het onweren dus de bliksem verlichtte de wegen zo om de paar seconde voor ons zodat we konden zien waar we fietsten.

Wakker worden in een strandhutje is toch best wel leuk wakker worden :) We hadden allerlei plannen deze dag maar die hebben we vooral niet uitgevoerd. Want daar heb je natuurlijk vakantie voor!

Ik heb een beetje mijn benen laten waxen en Sven heeft een biertje aan het strand gedronken in tussentijd. Hier kwam er een vent aanlopen met een kist vol allerlei armbanden en sieraden. Overigens zie je dat hier ongelofelijk veel, word je niet bij de winkels naar binnen gedwongen dan komen ze je wel opzoeken met spullen in manden op hun hoofd of in hun handen. Maargoed die vent dus met die sieraden vroeg aan Sven of hij wat voor zijn vriendin wilde kopen waarop Sven antwoordde: “nee ze heeft al genoeg armbanden” (Uhu) waarop die vent in het Nederlands antwoordde: “oké een halsband dan”? Ja daar had hij niet van terug.. ik loop dus nu met een halsband om...;)

Deze avond is de full moon party op gili! Het was leuk in elkaar gezet, niet zoals Koh Pangan maar leuk gedaan. Muziek helaas niet echt onze style maar dronken mensen kijken die totaal niet door hebben hoe ze zich gedragen is wel grappig. Zo hebben we heerlijk voor ons uit gekeken naar een vent die dacht dat hij heel goed kon dansen met de nadrukking op ZELF dacht. Een paar meiden met veel te veel flessen sterke drank.. en een ventje die daar een super leuke show stond weg te geven, ik mijn camera aanzette om hem te filmen. Er een meid met haar spierwitte jurkje dansend kwam aanlopen richting hem die hoppa gigantisch op haar Giechel ging! YouTube waardig echt waar... als het aan Sven had gelegen dan stond hij er al op maar ik vond het toch wel zielig. Jurkje was overigens niet wit meer. We hadden overigens wat te vieren want die middag hadden we bericht gehad uit Nederland van de makelaar dat Sven zijn huis is verkocht! Dat is natuurlijk super goed nieuws dus daar dronken we een biertje op.. (anders hadden we dat nooit gedaan natuurlijk ;))

Het weer zat helaas niet helemaal mee, een gigantische stortbui die uren heeft geduurd zorgde ervoor dat de volgende dag echt alle straten of een groot gedeelte ervan helemaal onder water stond. We hebben na ons ontbijt weer fietsen gehuurd. Deze dag was het helaas bewolkt maar dat mag de pret niet deren! We zijn het eiland rond gaan fietsen.. door de enorme plassen en op sommige plekken zelfs zo diep dat de trappers onder water kwamen. We kwamen uiteindelijk bij een mooi stukje met een beach bar aan het strand genaamd La Moomba waar we lekker gegeten hebben.

Overigens.. MIEREN! die rotbeesten hebben zich hier veel te veel ontwikkeld. En als je lelijk tegen ze doet komen ze als een kolone terug.. net of ze het begrijpen.. En MUGGEN! we zitten helemaal onder de bulten. Jeukt!!

Maargoed we zijn weer lekker verder gaan fietsen en toen we t eiland rond hadden gefietst en nog 2 x door de helft waren onze billen wel klaar met het zitten op die zadels. Nog een goed idee! We willen gaan paardrijden, dat schijnt hier namelijk met zonsondergang erg leuk en mooi te zijn. Even boeken dachten we maar helaas dit had dus een dag van te voren gemoeten dus nu zitten we uitgeteld op zo’n ligkussens op onze veranda aan een biertje. Ook niet vervelend natuurlijk.. af en toe hoor ik een zucht naast me, dan weet ik dat hij t nog doet. Dan kijk ik naar links en ziet het ernaar uit dat hij het heel zwaar heeft. Ik geef dan een aai over zijn arm of over zijn hoofd. Soort van steun.. je snapt het.. zware dagen zo..

Vanavond gaan we naar de buiten bioscoop van het resort met een groot scherm en hapje, drankje erbij. Normaal is het op het strand maar door de regen doen ze het nu op het terras. We hebben dan een groot rieten dak boven ons hoofd en verder zitten we in de buitenlucht. Ze zijn hier overigens van dit resort echt vriendelijk en persoonlijk.. ze noemen je bij voornaam en zo te horen doen ze dat bij iedereen. Toch best knap dat je dat allemaal kan onthouden. Het ontbijt hier is perfect en de rest van het eten is ook erg goed. Morgen vertrekken we hier en gaan we naar het volgende eiland Gili Air. Daarover later meer ;)

Liefde is... een beetje onderuit hangen, weinig goede verhalen en het toch leuk hebben samen. (En als het dan echt saai word dan gooi ik een goed gesprek in de ring “wat een mooi weertje” offf doe ik gewoon even vervelend en hoor je: “stop daarmee!”

1. Joke:
    Pfff erg zwaar leven 😅
  2. Nienke:
    1 februari 2018
    WoW wat een geweldige verhalen!! Super leuk om te lezen. Jullie genieten volop van al het moois zo te zien, jullie stralen. :-) Ik wacht met enthousiasme op het volgende verhaal. Dikke kuss
  3. Oma:
    1 februari 2018
    leuk optrekje,ziet er allemaal goed uit .lekker genieten maar.kus
  4. Oosie:
    1 februari 2018
    Zere tenen...zere billen. Jullie hebben het maar zwaar daar hoor hahaha. Proost op het verkochte huis 🍻. Weer een heerlijk verhaal om te lezen mop. Jullie genieten en ik geniet mee❤❤. Dikke kuss💋💋
  5. Winnie:
    2 februari 2018
    Ik heb weer genoten van je verhaal heerlijk 😘😘👍
  6. Hetty wessels:
    2 februari 2018
    Heerlijk weer meegereist met jullie... geniet van je schrijftalent!!!!