Wist je dat.. (opsomming van feitjes)

25 januari 2018 - Canggu, Indonesië

Aan de verkeerde kant van de weg rijden, is dat wel zo verkeerd ? Misschien is het wel overzichtelijker en voorkomt het bepaalde rare verkeerssituaties. Maar dan ligt het er ook weer aan of je links of rechts afslaat.. ik ben er nog niet over uit.

Troep op t strand word hier weggehaald met een visnet, het zand word erin gezeefd. Het kost wat moeite en tijd zo te zien maar ik vind het top.

In Bali zijn ze eigenlijk helemaal niet zo langzaam, in Thailand doen ze over alles heel langgggg. Nederlandsers zijn weer heel snel, gehaast en onrustig. Hier zijn ze niet langzaam maar ook niet gehaast. Dat geeft een onwennig maar oké goed beeld van hoe het ook kan.

Heerlijk gegeten (een bord vol) inclusief drankjes voor 85000 roepies. Dat is om precies te zijn 5,21 euro. Bij het afrekenen gaven we 15000 roepies fooi. Dat is om nog een keer precies te zijn 92 cent. Dat gezicht van die gozer was echt fenomenaal. Die keek hetzelfde dan als wij politieagenten een dankjewel horen.. Mond open, ogen gespreid en zei niks.

Onze mening over deze plek: “als t kan dan mag het” ook als het maar net kan dan mag het.. en dan vooral mbt het verkeer..

Opzoek naar het winkelstraatje... Na 3 uur lopen, de weg kwijt zijn en heel Canggu gezien te hebben met pijn in onze teenslippers-tenen besloten wij toch maar een taxi te pakken.. 200 meter verder konden we er weer uit want we waren er dus al.. snugger.. winkelen zat er overigens niet meer in....

Ga hier niet met een sappie op over de weg lopen want dan is dat je laatste moment.. je ook maar een klein beetje verstappen naar links of rechts (maakt niet uit aan welke kant je loopt) en je word platgereden. Wat een verkeer!

Wist je dat in Indonesië veel woorden die Nederlands zijn of andersom? Wij niet.. dokter, asbak, apotheek, fiets, knalpot, papier, zadel, hallo! En nog veel meer. Super grappig. Alleen weet ik niet wat ze met knalpot bedoelen hoor..

Politie is hier de polisi! Die je overigens bijna nergens ziet..

Wist je dat het regenseizoen was hier? Wij wel.. en nu helemaal! De eerste dag hier hebben we een gigantische stortbui gehad. Zeikwaternat waren we, van top tot teen, van jas tot ondergoed. want wij liepen toevallig natuurlijk over de straat. We zijn gaan schuilen bij een gezellig barretje. Het bleef storten.. Voor de rest is het gelukkig prachtig weer! Erg warm en lekker zonnetje..

Wist je dat er 15x zoveel mensen dood gaan aan vallende kokosnoten dan aan haaien? Ik niet.. Sven wel.. dus conclusie je kan beter in een zee zwemmen vol haaien dan onder een kokosnotenboom zitten ;)

Wist je dat als mannen ziek zijn........ ja natuurlijk wist je dat laat maar zitten ;)

We zijn hier trouwens begonnen met gezond leven, cursus yoga, ontbijten met groen spul (allerlei gezonde plantaardige dingen enzo) smiddags lunchen mer rijst en groentes, savonds gaan eten bij een organisch restaurant waar je niet eens cola kon bestellen. Oké los van het bier (Maar hé die flesjes zijn ook groen) zijn we dus erg goed bezig. En nu is Sven dus ziek......

Nou weten jullie dat ook allemaal weer..

Vandaag onze laatste dag op Canggu, beetje niks doen ivm de mannengriep..Deze plek hadden we trouwens iets meer van verwacht met wat we erover hadden gelezen. Morgen vertrekken we naar Ubud. Daar gaan we cultuur snuiven!

1. Wendy:
    25 januari 2018
    Heel erg gelachen om je opsomming! 😂
  2. Opa wlk:
    25 januari 2018
    Zo'n variabele horizon kennen ze ook alleen op Bali...........?
  3. Oma:
    25 januari 2018
    nou ja, nu weten wij het ook.haha .het beste met Sven,geef hem maar een paracetamolletje xxxxxx
  4. Oosie:
    25 januari 2018
    Hahaha wat een heerlijk verhaal weer. Buiten de mannengriep om hoe is het met jullie teenslipperstenen?? Sven gauw beter worden. Goeie reis naar Ubud. XxX
  5. Terry:
    25 januari 2018
    Oh ubud is leuk! Veel plezier!
  6. Marianne:
    25 januari 2018
    Klein buitje voor het stof 🙄
    Sven beterschap en veel plezier!
  7. Joke:
    Ahhh arme Sven... mannengriep is heel erg hoor !!! 😂😂😂