Ons nieuwe avontuur!

20 februari 2019 - Dordrecht, Nederland

Zo daar zijn we weer! Deze keer met weer een heel nieuw avontuur.. met zijn drietjes vertrekken we naar Vietnam!

De tassen zijn ingepakt, alles zit erin! Tenminste dat hoop ik.. chaotisch zoals ik ben heb ik geprobeerd logisch in te pakken en na te denken wat er allemaal in die rugzak moest.

Maar zoals Sven zegt “ als je de paspoorten en visums maar hebt”

Verschil tussen mij en Sven komt er goed uit in deze dagen.. Let op.. Sven pakt zijn tas, zijn kleren, paspoort en bankpas... klaar!

Jeanine pakt een tas, Tatum haar kleren, eigen kleren, speelgoed, boodschapjes, medicaties, inpakken, nee dit shirt moet er ook bij.. weer uitpakken.. alles natellen, hoeveel dagen hoeveel kleren? Alles weer inpakken, 6 wasjes draaien, strijken, een regenjas ... shit Tatum heeft geen regenjas! Naar de stad.. alle winkels af en geen regenjas te vinden.. waarom ? Net of Nederland zo’n gigantisch droog land is waar nooit een spatje valt! Hema heeft een regenjas.. 20 euro zegt die mevrouw? Nee die is 15 zeg ik.. kijk in de aanbieding..  nee deze gele niet mevrouw.. ik zeg “nou dan hoef ik m niet! Belachelijk, kijk hoe dun die regenjas is” wil ze ook nog dat ik hem terug breng naar boven.. doe t zelf maar zeg ik boos en ik loop weg.. terug naar huis.. en weer verder met inpakken.. huis moet schoon, ik stuur Sven aan en hij doet t ;) ik moet erbij zeggen dat hij in een half uur tijd gestofzuigd heeft, wasje heeft gedraaid en het bed heeft afgehaald.. (wereldgozer) waar ik ondertussen half Dordt af rij voor een regenjas en waar eindig ik 2 dagen later? In de Hema met een regenjas bij de kassa van 20 euro ... had me een hoop tijd gescheeld als ik dat regenjasje gelijk had gekocht. Gelukkig stond diezelfde vrouw daar niet achter de kassa want dan had ze me uitgelachen.

Afijn.. we gaan verder, ik heb tijdsdruk alles moet af en klaar.. en het lukt me zoals altijd :) versleten en afgedraaid dat wel... Sven is klaar met zijn computer spel en gaat op zijn gitaar een liedje zitten spelen... zie je het verschil ?

En toch zal ik dit nooit afleren.. Als chaoot functioneer ik gewoon het beste denk ik.

Ik kijk voor me naar die tassen en vraag me af wat er nou allemaal in zit.. heerlijk om me daar druk over te maken zeg. En dan wordt ik weer even meegezogen in de realiteit.. want met hoeveel plezier ik deze blog weer ga schrijven, er is 1 lezer minder die ik wel in mijn mailinglijst zie staan, die altijd trouw mee las met mijn reis avonturen en lieve reacties plaatste..

En dan bedenk ik dat ik moet genieten van deze reis.. dat ik dankbaar ben dat we dit kunnen doen. Dat we samen met die kleine meid de wereld overvliegen en dit mee mogen maken..

Over die kleine meid gesproken.. die is zenuwachtig en kon niet slapen omdat ze zo hyper was. Ga maar lezen zei ik en dan ga je iets later slapen.. ze was stom verbaast.. meen je dat ? Riep ze vanaf boven vandaan.. ach we hebben vakantie, we moeten ons niet druk maken..

De volgende ochtend om 6.00 uur gaat de wekker en om 7.00 uur staan paps en mams voor de deur om ons om 8.00 uur naar het station te brengen.

Het is nu 8.09 uur en onze trein vertrekt naar Amsterdam Schiphol waar ons vliegtuig zal vertrekken om 12.45 uur. Een nieuw avontuur en wat kijken we ernaar uit dat we morgen lekker in de zon zitten!

1. Kim:
    20 februari 2019
    Lieverds!! Onwijs veel plezier en geniet!!
    Ik zal weer trouw meelezen met jullie avonturen en een kleine, nieuwe “meelezer” voorlezen ;-)
    Dikke kusss van ons!!
  2. Joke:
    20 februari 2019
    Daar gaan ze weer , onze grote avonturiers. Zojuist naar het station gebracht en met een dichtgeknepen keel uitgezwaaid, maar wat ben ik ongelooflijk trots op jullie! Geniet van deze mooie reis en van elkaar. 🍀
  3. Linda:
    20 februari 2019
    Eigenlijk vind ik het net zo leuk als jullie dat jullie weer op reis gaan, want alleen van de verhalen kan ik al zo genieten.
    Geniet ervan liefie's en zorg goed voor elkaar.
    Enne.........die ene lezeres minder is waarschijnlijk dichter bij jullie dan wij allemaal <3
    Veel liefs
  4. Rox:
    20 februari 2019
    Heel veel plezier.. en geniet van elkaar !
    En inderdaad , Deb zal dichter bij jullie zijn dan wij💖 Ga jullie missen ❤️😘
  5. Oma:
    20 februari 2019
    Je verhaal gelezen met een lach en een traan, heel veel plezier,hou van jullie
    dikke kus
  6. Opa wlk:
    20 februari 2019
    goede reis, veel plezier!
  7. Wendy:
    20 februari 2019
    Werkelijk hilarisch weer je eerste blog! Het mooie is dat ik t je gewoon hoor zeggen terwijl ik het lees😂
    Onwijs dapper van Tatum dat ze zo n lange reis aan durft. En dr gele jas is hartstikke leuk. Ik ben benieuwd naar de rest van je blogs over jullie geweldige tijd die gaat komen. Geniet ervan! 😚
  8. Oma Yvonne:
    20 februari 2019
    ach ik heb jullie al drie keer, persoonlijk, via app en FB een geweldige vakantie en een goede vlucht toe gewenst. Maar goed dan nog maar een keertje.
  9. Marianne:
    20 februari 2019
    Geniet van jullie mooie reis,ik geniet mee met de verhalen en foto’s.
  10. Lisanne:
    21 februari 2019
    Super leuk om mee te kunnen lezen. Heerlijk genieten met elkaar ❤️
  11. Janneke:
    25 februari 2019
    Hi lieve schatten, geweldig gaaf om weer mee te mogen en kunnen lezen!!
    Ik geniet er idd ook net zo van als ik zo meelees én zie precies voor mij hoe dat allemaal gaat hihi... Geweldig zo schrijven, daar kun je geld mee verdienen lieve Jeanine ;)!!
    Deb is héél dichtbij jou! En net als mij en rest onwijs trots op jou, jullie en dit nieuwe mooie avontuur ;)!!!
    Ik hoop zo dat dit jullie gaat brengen wat je hoopt en verdient.. Dikke knuffel uit Brabant ;)!!