Met relaxte voetjes door Hoi An!

24 februari 2019 - Hoi An, Vietnam

Oké Sunland hotel in Ho Chi Minh was een prima, netjes en goed hotel met de juiste faciliteiten! Ik denk alleen dat ze iets minder blij waren met ons als wij met hun. Tatum heeft namelijk in 2 dagen tijd wel 4 keer de kluis op hol laten slaan en vast laten lopen door de verkeerde code meerdere malen in te voeren. Dan moesten we weer bellen en kwam er iemand met een tas vol sleutels om de boel weer te resetten.

De laatste avond hebben de Koh San Road van HCM gevonden alleen dan hectischer en minder leuk .. de scooters en auto’s maken de boel hier namelijk chaotisch. Je moet constant alert blijven.. We zijn er over uit dat je hier niet dronken op straat moet gaan lopen omdat het dan einde verhaal is. Tatum en ik hebben een lekkere voetmassage genomen, heerlijk! Zeker nadat mijn voeten wel ballonnen leken na het vliegen.

Om 04.30 uur gaat de wekker en om 05.00 uur staat de taxi voor de deur. Onderweg naar het vliegveld beseffen we dat het hier gewoon altijd leeft! Iedereen is gewoon op straat.. we zien mensen met stoeltjes langs de kant van de weg zitten en Sven vroeg t zich gisteren al af maar waar gaan al die scooters nou eigenlijk heen? Hebben ze een doel? Ik vraag me vooral af hoe ze hier auto rijles krijgen en of ze überhaupt autorijles krijgen! Iedereen toetert maar in het rond en als er een ambulance aan komt rijden met zwaailichten toetert onze chauffeur nog steeds omdat hij als eerste er voorbij wilt.

Opmerking Tatum: iedereen kijkt zo mysterieus naar me... nou dat klopt wel een beetje.. ze vinden hier net als in Thailand Europese kindjes erg interessant.  Maar hier kijken ze soms wel zo alsof ze nog nooit zo’n kindje hebben gezien.

We vertrekken om 7.45 uur met Jetair en verlaten het zoals wij het nu genoemd hebben “Ho Chi Minh Shitty”

Een uurtje later landen we op Da Nang en gaat alles erg snel, ideaal die binnenlandse vluchten. Er staat iemand met een naambordje van ons klaar (wat Tatum erg interessant vind) en we worden naar ons hotel gebracht.

Onderweg zien we gelukkig veel minder verkeer dan wat we de afgelopen dagen gezien hebben. Wel vinden we het vreemd dat er zoveel mensen van top tot teen bedekt rijden.. sokken, jas, lange broek, muts etc... en zo ontstaat het gesprek over de Aziaten die niet bruin wilde worden en zich blank maakte met make-up... Sven en ik hebben het erover of de reden waarom ze dat vroeger deden nog van toepassing zal zijn waarop Tatum opeens zegt “ oh nu snap ik dat ze me heel de tijd aankijken! Ze zijn gewoon jaloers!”

Ja soms ga ik best stuk om haar visies”

We komen aan bij ons hotel en zijn al gelijk enthousiast, het ziet er allemaal leuk en gezellig uit! Ons hotel “Dolfin homestay” is netjes, lief personeel, kleinschalig, en een goede locatie want met 3 minuten lopen zitten we op het strand. Daar gaan we dus ook gelijk naartoe en nadat Sven en ik elkaar hebben afgewisseld en 50 keer over een golf hebben gesprongen zijn we er wel klaar mee. Bij ons hotel hebben ze ook een klein zwembad maar die is gruwelijk koud.. Tatum vind overigens van niet dus die duikt er gewoon meerdere malen in.

Savonds gaan we naar het oude centrum..  we maken een begin met de fiets maar bedenken ons halverwege om toch maar een taxi te bellen en oh wat was ik daar achteraf blij mee... je vergeet soms even dat het hier heel snel pikkendonker wordt, dat het verkeer raar is en onze fietsen had geen verlichting.

We worden netjes afgezet in het oude centrum... wel wat toeristisch maar leuk toeristisch! Overal lampionnen en lampjes! Overal winkeltjes, gezellige barretjes en eettentjes. We vervelen ons deze avond totaal niet.. Tatum wordt van de straat afgeplukt want iemand wilt met haar op de foto.. en dan wel graag meerdere en een peace natuurlijk erbij .. echt wat Zijn deze mensen bijzonder haha.

We gaan met het lampionnen bootje over de rivier en kijken naar alle lichtjes.. Tatum voelt zich net rapunzel zegt ze. Best mooi.. en we laten 3 lampionnen over het water uit.. met mijn gedachten bij Deb, een lampion voor haar..

Tatum had mij natuurlijk over die vocht in mijn voeten gehoord dus had daar nu ook plots last van.. ze wilde dus nog een voetmassage! En ik neem een rug massage. Zo gezegd zo gedaan.. Tatum gaat liggen en ik ook... ik dacht wat voel ik nou? Ik hoor Tatum zeggen dat die vrouw op me gaat staan en ik voel alleen maar pijn. Dit is toch wel de meest bijzondere massage die ik ooit heb gehad maar ik moet zeggen dat ik helemaal los zit daarna. Na 5 minuten massage is het stil naast me... ik hoor die vrouw lachen en zeggen dat ik naar Tatum moest kijken. Tatum is knock out in slaap gevallen! Die 30 minuten massage daarna heeft ze niet gemerkt maar ze wordt wel uitgerust met relaxte voetjes wakker..

1. Joke:
    24 februari 2019
    Heerlijk... ook dat relaxte tukkie voor onze rapunzel❤️😍
  2. Winnie:
    24 februari 2019
    Ha ha ik zie jullie helemaal voor me , ik had met Deb ook zo’n massage o wat zijn die vrouwtjes sterk 😳 weer geweldig verteld! 😘😘👍🤣🤣
  3. Renée Palm:
    24 februari 2019
    Weer genoten van je verhaal😁😄
  4. Oma:
    24 februari 2019
    geweldig weer allemaal.reis met jullie mee.xxx
  5. Kim:
    24 februari 2019
    Wat een heerlijke verhaal weer om te lezen! ☺️
    Fijn dat jullie lekker genieten en mooie herinneringen maken! 😘
  6. Linda:
    24 februari 2019
    Zo klein en al zo'n wereld reiziger. Ik ben officieel ontzettend mega stik jaloers ❤
  7. Ton:
    24 februari 2019
    Het is een bijzonder kind en dat is ze! (Citaat uit een ki derboek) 😍
  8. Lisanne:
    25 februari 2019
    Weer heerlijk om te lezen!! 💋
  9. Jose:
    25 februari 2019
    Zo ik ben weer bij gelezen! Heerlijke verhalen weer. En Tatum dr visies zijn geniaal! 😘
  10. Oosie:
    3 maart 2019
    Geweldig..ben er gewoon weer bij. En wat een prachtige fotoos weer❤