Doei Bangkok!

2 februari 2016

In de taxi.... Onderweg naar het kindertehuis, ik had namelijk nog een gaatje over in mijn ochtend hier in Bangkok. Mijn vliegtuig vertrek om 1 uur, rond 10.30 op het vliegveld zijn en nu is het 8.30 uur... t enige is... dat als die man zo op zijn gemak blijft doen jeanine in tijdnood zal komen.. maar ik kijk gewoon afentoe een beetje boos in de hoop dat hij het snapt.

Ja jullie dachten al van me af te zijn hè ;) maar zolang ik kan schrijven doe ik dat Tot t moment dat mijn voeten de Nederlandse grond weer voelen.

Oke ik heb het bereikt.. het kindertehuis was toch fijn er nog even langs te kunnen al werd mijn bezoek iets korter Door het gekke verkeer hier in Bangkok. (Dat is een van de weinig dingen die ik niet zal missen) ik ben nog even bij de kindjes geweest en heb een kunstwerk gekocht van 1 van de kindjes.. De tienerkinderen maken hier schilderijen tassen en kussens zodat ze die ter donatie kunnen verkopen.. ik heb gekozen voor een schilderij van een jongetje van 15 jaar Sahasawas heet hij..Hij wil later voetballer worden.. Hij heeft spelende kinderen getekend, lachende kinderen..en zo hoort het.. een kind hoort geen zorgen te hebben niet wetende wanneer hij/zij weer eens kan eten of bang zijn dat ze in gevaar zijn..of nog erger er niet meer bang voor zijn.. een kind hoort te spelen en zorgeloos te zijn dus gewoon kind te zijn..

Zo liep ik in Bangkok vannacht en zag ik 4 kinderen van een jaar of 1, 6 en 8 en nog eentje die heel klein was.. en dat oudste kind hield de kleinste vast..die van 2 lag ernaast te slapen op de grond.. helemaal vies..ik zag geen vader geen moeder.. dan breek je hart..t liefst wil je ze oppakken en meenemen naar huis.....

Ik arriveer op Suvarnabhumi airport..inchecken ...en ga eens even kijken of ik een lekker bakkie koffie kan krijgen...