Mijn laatste dag in Bangkok..

1 februari 2016

Zo ik lig... voetjes omhoog... even denken.. mijn laatste dag in bangkok was meer dan fijn! Begin wat anders dan gepland maar aangezien ik dat al zo vaak heb meegemaakt deze reis raakte ik niet in de stress..

Ik zou vanochtend naar mercy center gaan... uhhhh geld op...en aangezien (dit kan ik nu wel opbiechten ) mijn pinpas op dag 1 was kwijt geraakt op t vliegveld en mijn creditcard niet word geaccepteerd hier en dusss elke x geld over moest laten maken naar westion union wat best wel stress gaf.. (enige domper deze reis) maargoed ik had dus geen geld meer om een taxi te pakken.. dat was de cloe ; )
Normaal gesproken zou ik me enorm schuldig voelen etc etc maar nu heb ik tegen mezelf gezegd nee jeanine je gaat je dag hierdoor niet laten verpesten. .. ennn goed is goed.. je bent al geweest en heb gedaan voor ze wat je wilde doen dus accepteren dat het anders loopt en loslaten..ik heb ze dus een mail gestuurd en kreeg een lieve mail terug..
Zie je nou.... goed is goed...

Oke wat ga ik op mijn laatste dag hier doen bedacht ik me toen.. ik heb gevraagd bij de receptie waar ik een marktje kon vinden... Nadat ze het voor me had opgeschreven pakte ik de tuk tuk en stond ik opeens tussen geslachte koeien varkens en kippen...vissen die half op t droge liggen te spetteren en uhm bepaalde beesten waarvan ik t bestaan niet af wist klaar voor de slacht.... uhhhhh dit bedoelde ik niet met de markt .. stinken daar! Bah!

Dus ik ben terug gelopen en Google-vraag-maar-raak erbij gepakt:
"Te doen in bangkok?" Chinatown! Oke daar ga ik heen.. maar ik moet het lopend doen want de tuk tuks vroegen teveel om me te brengen..terwijl ik dat aan het vragen was op straat Hoe ik moest lopen en al die tuk tuk mannetjes mij natuurlijk in dat karretje wilde voor 150 baht, kwam er een lief oud Iers vrouwtje aan lopen die me aansprak en zei dat ik naar de pier moest lopen en daar de boot moest pakken naar chinatown... Zo gezegd zo gedaan en ik zat even later voor 13 baht op het bootje! Lief oud vrouwtje bedankt !

Ik dacht op die boot even aan het gevoel wat ik vroeger had toen ik klein was .. dat ik expres ergens anders ging zitten in de bus niet naast mijn moeder want dan voelde ik me groot en sterk.. dan leek het net of ik alleen zat... klinkt misschien raar maar dat gevoel wat ik toen had voelde ik nu weer ... ik voelde me groot en sterk maar toen wist ik dat mijn moeder me altijd in de gaten hield en dat ik toch wel bij de goede halte uit zou stappen... nu zat ik daar alleen.. Dit gevoel heb ik deze reis vaker ervaren, en elke keer moest ik weer aan die busreis denken van toen.. Chinatown was leuk om gezien te hebben maar oh mijn god wat een drukte!!! Je moet daar duidelijk niet heen gaan met een depressie want dan kom je er nooit meer uit.

Na ongeveer 1,5 uur had ik het wel gezien en ging ik terug naar de pier waar ik mijn kaartje kocht en die vrouw van de tickets mij vertelde dat ik de boot met de oranje vlag moest hebben... even later zat ik dus in de boot met de oranje vlag alleen was even vergeten dat ik moest kijken naar de vaarrichting............. ik ging dus de verkeerde kant op, oeps! En zo duurde mijn boot reisje iets langer maar ook daar kijk ik niet meer van op deze reis ;) op de pier leerde ik een Chinees kennen en heb daar gezellig mee gebabbeld.. naja ik lachte vooral en knikte want verstond hem voor geen meter!
Op die boot overigens... die gasten zijn helemaal gek.. zo'n vent die continue op zijn fluitje aan het blazen is en ze doen net of we vee zijn die ze moeten vervoeren..en uitkijken dat je tijdens het uitstappen niet ertussen valt want aanleggen van een boot hebben ze duidelijk geen cursus in gehad.

Om 16.00 uur had ik met Naam afgesproken om wat te gaan drinken .. en zo zat ik even later op het dak een hoog gebouw en keken we zo over (een gedeelte) bangkok uit.. Super mooie plek!

Ik vertelde Naam over mijn pinpas avontuur in het begin van mijn reis en ze wilde me helpen dus heeft mams geld naar haar rekening overgemaakt en Naam gepind voor mij.. Super lief! T was een hele leuke avond met als afsluiter een cocktail op koh San road freestylers naast onze tafel en gezellige muziek op de achtergrond..
Ik spreek overigens BIJNA vloeiend Engels! ( of ik denk dat iig) ;)

Weer een bijzondere dag dus.. weer genoten.. en nu ogen dicht... morgen is het tijd om naar huis te gaan.. er wacht een klein meisje op me!

1. Estrella:
    1 februari 2016
    Stress wat is dat? ;) Goede en veilige reis terug!
  2. Oosie:
    1 februari 2016
    Oh oh oh ninoos..maar wat heb je het goed opgelost. Je laatste dag je laatste reisverhaal wat heb jij genoten en denk ook veel geleerd. Wat een avontuur en dat heb jij maar ff gedaan he. Kan het niet vaak genoeg zeggen. Wat ben ik trots op jou!! Goeie terugreis en tot snel lieffie. Xx❤xX
  3. Wendy:
    1 februari 2016
    Vond het super leuk om je reis te volgen via je blog. Hoop dat je een goede vlucht terug hebt.
    X
  4. Oma:
    1 februari 2016
    Lieve schat we hebben genoten van al je verhalen soms met een lach en een traan,maar het is genoeg ,kom maar lekker veilig naar huis .We missen je .goede vlucht .dikke kus.xxx
  5. Rox:
    1 februari 2016
    Wat fijn dat je zo'n heerlijk mens heb leren kennen op je trip.. Maar tis genoeg geweest! Kom nu maar weer lekker terug naar huis ;)
    Love you❤️