last days on Koh Tao

19 juli 2017

Deze dag zagen we de zon! Dat betekende dat we naar het eiland Nangyuan konden. We vaarden naar het eiland en hebben daar 3 uur lang lekker gezwommen, gesnorkeld en in de zon op het strand gelegen. Dit eiland is toch wel apart hoor.. je mag geen waterflesjes het eiland mee op nemen want ze willen niet dat iemand zand mee van het eiland neemt. Je mag ook niet op een handdoek liggen want dat zou ook zand kunnen wegnemen? Alles en ook echt alles kost geld op dit eiland. Even jezelf afwassen, op de schommel zitten, of op een strandstoeltje.. niks mag zonder te betalen.. de mensen massa die er rond liep was ook wel jammer want verder is het een prachtig stuk eiland.. We zijn tussen een paar stenen op het zand gaan zitten en Sven en Tatum zijn gaan snorkelen. Ze vond het eerst wat spannend dat ding op haar gezicht maar al snel zwom ze zo weg. Ze zagen de mooiste vissen. Ze durfde alleen niet heel ver dus is Sven even later alleen nog gaan snorkelen en hebben Tatum en ik zandkastelen gebouwd. Sven kwam terug met een halve teen.. oké dat is wat overdreven maar hij had zich behoorlijk bezeerd aan koraal.. toen schaafwond 2 op zijn hand, 3 aan zijn been en 4 andere hand.. gaat lekker! Zijn teen was een behoorlijke diepe jaap dus die straks maar even goed verzorgen. Maargoed je moet wat over hebben om mooie vissen te zien he ;)

Toen we terug liepen naar de pier om op de boot te stappen begon het keihard te plenzen. Oké dan even wachten want zo stappen we liever het bootje niet op. Niet door de regen maar meer door de wind die ook om de hoek kwam kijken. We waren drijfwaternat en Tatum was zo stoer! Ze gaf geen kick! Ze kreeg van een vrouw een omslagdoek om haar heen en zo wachtte we tot de regen voorbij was. De regen werd minder en de wind nam af dus we konden instappen. Tatum mocht in de berging waar de zwemvesten lagen zodat ze geen last had van de regen. Ze zijn hier allemaal zo lief voor kinderen. Wat een avontuur.. we stapten het eiland Koh Tao weer op en hebben een warme douche gepakt. Savonds hebben Tatum en ik een meiden avond gehouden en zijn we gaan shoppen. Een ijsje gegeten op het strand bij zonsondergang.. Kadootjes gekocht wat ze graag wilde en van haar eigen centjes een schooltas voor groep 3. Machtig vond ze het! We hebben daarna manke Sven opgehaald want die maakte zich ondertussen wat zorgen waar we bleven. Vrouwen en shoppen Sven ! We hebben bij ons resort aan de bar naar live muziek zitten luisteren. Op de achtergrond de zee en ook hier waren de vuur-jongens op de rotsen bezig.

De volgende dag.. laatste dag op Koh Tao, helaas geen zon maar wel nog steeds erg warm. Ontbijtje met pancakes en wandeling over het strand om een goed plekje te vinden. Toch maar naar het mooie zwembad. Daar heel de dag vertoeft, beetje niks gedaan en gezwommen. Hoort er ook bij :) Tatum gezwommen tot ze rimpel handen had.

Ik wilde toch nog heel graag naar de viewpoint waar ik 1,5 jaar geleden ook geweest was. Deze plek was best bijzonder voor me toen dus ik wilde heel graag terug. Ik heb hem toen gelopen met een zware rugzak op maar deze keer pakten we de taxi. (Tatum vond dat een beter plan) Nu besefte ik pas wat voor eind ik toen had gelopen. Op de rots konden we uitkijken over het prachtige eiland en zijn gaan eten bij het seaview restaurant waar ik toen ook was. Dit was adembenemend, ik zeg: "toch wel het mooiste stukje van Koh Tao" ik wist het al want ik had hier toen ook gezeten. Toen vond ik het jammer dat ik het niet kon delen met iemand. Nu zat ik daar met Sven en Tatum, dit was een mooi momentje voor mij. :) We hebben heerlijk gegeten en van het uitzicht genoten! Het personeel was zo lief en vriendelijk. Ja voor deze plek alleen al zou ik terug willen blijven komen.

De tassen staan weer ingepakt want ons avontuur houd nog niet op.

Morgen stappen we op de boot om 09.30 uur naar Koh Samui. Daarvandaan zullen we om 14.30 uur vliegen naar Phuket. We hebben het goed, leuk en niks te klagen! We genieten!

1. Oosie:
    19 juli 2017
    He moppies. Wat heerlijk om dit weer te lezen. Jammer Ninoos van dat zand had mooi geweest bij je andere verzamelingen he. Maar goed neem aan dat je van een ander eiland je zand al hebt meegenomen. Wat mooi ook dat je nu je allermooiste stukje hebt kunnen delen met Tatum en Sven ❤. Heerlijk moment mop. Nu weer genieten naar je volgende punt. Xxx
  2. Oosie:
    19 juli 2017
    Lieve Tatum wat gaaf jij gewoon gezwommen tussen de vissen Wow! En een schooltas gekocht voor groep 3 das toch helemaal geweldig he. Wat ben ik toch trots op jou zeg. Dikke kus moppie ❤xx
  3. Wendy:
    20 juli 2017
    Echt geweldig dat Tatum het zo naar dr zin heeft. En wat fijn dat je een mooi moment en mooie herinnering nu kan delen.
  4. Joke:
    20 juli 2017
    Wat een prachtig paradijs en uiteindelijk jouw overwinning kunnen delen.
  5. Opa wlk:
    22 juli 2017
    Petje....Swensee op toernee in Thailand?