Zoek de verschillen..

17 juli 2017 - Tambon Ko Tao, Thailand

We vermaken ons hier wel in KohTao.. het enige jammere is dat het de tweede dag al is dat de zon niet schijnt. De temperatuur is wel erg hoog en vandaag was het zelfs klam en een beetje benauwd. Vannacht heeft het gigantisch gestormd!

Vandaag wilden we graag met de boot naar Nangyuan eiland om te gaan snorkelen. Maar de kleine boten varen niet ivm het weer. Helaas dan maar iets anders verzinnen, we zagen dat een aantal km verderop een midgetgolf baan was. Dus daar zijn we heen gelopen, best een eind voor de kleine meid maar het is gelukt. En ja hoor eindelijk kwamen we daar aan, was het gesloten! Hoe krijgen we het voor elkaar? Dat was even een domper. Dan zwemmen, we vonden zwembad nummero 3 vandaag! Echt een gaaf uitzicht vanaf het water keek je zo het oerwoud in. Dit is wel het leukste zwembad van het resort vinden we.

We hebben besloten om een dag langer op koh Tao te blijven. Ookal is er geen zon, we komen tot rust en hebben het leuk hier. De planning hebben we omgegooid, het idee was om hierna naar Kao Sok te gaan, de jungle. Dit hebben we van het lijstje geschrapt en veranderd in Phuket. Daar zijn we beiden nog niet geweest en schijnt heel leuk te zijn voor gezinnen met kids. Koh Lanta was ook nog een optie maar een stuk verder reizen dan Phuket.

Dus wat gaan we doen... ipv woensdag zullen we nu donderdag vertrekken uit Koh Tao en gaan we via Koh Samui naar Phuket toe. Dat is nou zo leuk aan deze reis, we kunnen doen waar we zin in hebben en heen gaan waar we heen willen.

Wat is er nou zo anders aan en in Thailand ? Ik zal het even op een rijtje zetten..

-allereerst dat als je het land binnenkomt je je echt welkom voelt! Dat gevoel kan ik moeilijk uitleggen maar ik zou zeggen ervaar het ;)

-Overal waar je naar binnen gaat moet je buiten je schoenen uitdoen.

-De wc papier mag niet in het toilet maar moet in de prullenbak.

-waar de Nederlander de minibar niet of zo min mogelijk aanvult, vult de Thai gewoon bij zonder te kijken of er überhaupt wel iets op is.. en zit je dus met een overvolle koelkast.

-afval? Dat "pleuren" ze hier gewoon langs de kant in een "gat van de straat of in de bossen. Eeuwig zonde.. wie haalt het weg? Ik vermoed dat ze het gewoon laten liggen tot het zelf vergaat.. ja dit is een minpunt.

-afdingen is hier normaal alleen totaal anders dan in bijvoorbeeld Turkije.

-de Thai zit graag aan je, even een kroel geven is hier heel normaal ookal is het een totaal vreemde voor je

-iedereen is hier relaxed en maken zich vrij weinig druk om de dingen waar wij Nederlanders zich druk om maken

-KLEUR ik hou ervan! Alles is zo kleurrijk, van huizen tot kleding en straatversiering.

-op straat praat iedereen tegen je en is vriendelijk.

-niemand kijkt je minachtend aan of vind iets van je. Of misschien doen ze dat wel maar je merkt er niks van dat kan ook ;)

-ipv mannen zijn het hier de vrouwen die opdringeriger zijn.

Tatum zegt: "dat het elke dag heel warm is" ;) "oh en mam ze hebben veel meer bomen hier"

Ja die bomen zijn er wel, mooie bomen vooral. Overal staan palmbomen om ons heen. Het enige waar je op moet letten wat ook staat aangegeven op de borden dat je uit moet kijken dat er geen kokosnoot op je hoofd valt. Prachtig toch? Ipv dat je uit moet kijken voor zakkenrollers in een winkelcentrum in Nederland moet je hier uitkijken voor een simpele kokosnoot. Nou kan zo'n kokosnoot ook behoorlijk hard aankomen vermoed ik maar wat ik ermee wil zeggen is dat mensen hier elkaar geen kwaad willen doen. (Uitzonderingen daar gelaten) maar het is een heel verschil met Nederland dus.

Toen ik aan Sven vroeg wat het grootste verschil was zei hij alleen: "warmte" oké... dat is zijn ding ;)

Er zijn veel meer verschillen maar aan deze dingen moest ik denken tot nu toe. Er zijn veel voordelen maar ook nadelen want dat toiletpapier met poep in de prullenbak in je hotelkamer vind ik toch wel een dingetje.

We hebben vanavond heerlijk gegeten bij een Italiaan. Daar een lekker wijntje genomen maar wat ik al wist was dat je daar het 3 dubbele voor betaald dan bier. Bier is mega goedkoop zoals alles hier maar wijn is eigenlijk niet te doen in vergelijking met de rest. Morgen maar gewoon weer bier dus ;) savonds weer naar de vuur-jongens geweest want Tatum kan van de disco met fluor verf geen genoeg krijgen. Ach.. als ze maar geniet! Morgen hopelijk een zonnige en stralende dag zodat we kunnen gaan snorkelen en een kleurtje kunnen gaan krijgen. Het is nu 23.00 uur en ik kijk omhoog, de sterren schijnen boven ons... ze zeggen dat het dan een heldere dag word toch?

1. Oosie:
    17 juli 2017
    Aahhh die Tatum zoveel gelopen en dan is de midgetgolf nog dicht ook. Wel fijn dat jullie je planning om hebben kunnen gooien en fijn ook dat dat zo gemakkelijk kan. Nu nog beetje zon erbij zou ook wel fijn zijn he. Ben benieuwd hoe jullie Phuket vinden weer een ervaring erbij want daar zijn jullie beide nog niet geweest. Dat wc papier met je eigen kak in de prullenbak is wel een dingetje he hahaha. Hoort net niet bij het Wow effect he. Dikke kus van ons❤❤
  2. Jan polak:
    17 juli 2017
    Hoi mop, weer een mooi en goed verhaal, ook mij lijkt het een mooi land, en fijn dat jullie elke dag weer de leuke dingen van een vakantieogen meemaken, xxxx
  3. Wendy:
    20 juli 2017
    Wat een mooi uitzicht vanuit het zwembad!