Doei koh phi phi

30 januari 2016

Zo ... ik moet bekennen dat ik er nu bij lig als een koningin :) op de 2e verdieping van de boot languit op een bank te zonnen! Handdoek eronder anders verbrand ik mijn billen zo warm is het. We varen net van de pier weg van koh phi phi..

Wow wat een eiland! Los van het wow effect kwa hoe mooi het is... heb ik mijn ogen uitgekeken hier.. dit is een feesteiland en niet zomaar een!

Gisteren kwam ik aan in de ochtend,  je krijg hier gelijk hotel mogelijkheden in je handen gedrukt en aangezien ik na mijn kakkerlak avontuur geen zin had om te zoeken heb ik een kamer aangenomen voor 700 baht ( 18 euro ) niet goedkoop maar wel heerlijk schoon en goed verzorgd.
In dat zoeken zou ook veel tijd gaan zitten dus ik vond het wel prima aangezien ik maar tot morgen middag heb. Tas werd door een lopende taxi service naar mijn hotel gebracht en ik liep erachter aan.. dit eiland kent geen wegen.. (was ik eindelijk gewend dat ze hier aan de andere kant van de weg reden) maargoed hier zijn allemaal straatjes met eettentjes, winkeltjes en kleine supermarkten, gigantisch veel tattoo shops en massage salons (maar dat is op elk eiland)

Ik ben na het installeren naar het strand gegaan en beetje liggen lezen (ja t is spannend) beetje om me heen gekeken en me afgevraagd hoeveel kosten kwa plastisch chirurgie op dit eiland rond zou lopen..
Ik ben gaan lopen en kwam weer op een mooi uitkijkpunt terecht met een wow effect.. ik ben naar beneden gelopen en dacht bij de rotsen even te gaan snorkelen.. dit is niet voor niks geen zwemgebied jeanine.. ik glee uit door de rotsen en kreeg weer even flahbacks van mijn ouders vroeger die persee wilde dat we waterschoenen droegen bij de rivier in frankrijk.. ik snap het pa&ma..

Gegeten gedronken lekkere gedouched en toen op stap...
Nou ....eerst even een massage dan.. AUW stom ik was verbrand,  nee dit is geen aanrader ;)
Nadat ik ingeolied (is dit een woord?)weer buiten stond,  dacht ik lekker een cocktail te nemen. kreeg ik een emmer in mijn handen gedouwd met en rietje, sterk niet normaal.. 1 had ik dus wel genoeg aan voor de rest van de avond. ;)
Mijn god wat een eiland.. iedereen is dronken, laat zich op straat door elke malloot tatoeëren en zijn totaal de weg kwijt. Overal zijn bars met live muziek,  iedereen is blij, eettentjes,  over pizza's,  ijs, taartjes, drank drank en nog meer drank, echt bizar! Maar toch ontzettend leuk om eens te zien.. en er hing een gezellige sfeer... homo, lesbisch of hetero hier maakt het allemaal niet uit.

Vanochtend uitgecheckt,  mijn tas mocht ik nog even laten staan gelukkig en ben een beetje gaan lopen, koffie gedronken en toen viel t me op dat ik als 1 van de weinige al wakker was..terwijl het toch al 9.15 uur was..
Ik heb een kajak gehuurd en ben naar monkey eiland geroeid waar een prachtig strand was met super mooie vissen in t hel blauw/groene water..heb even een gesprek met mezelf gevoerd (ja dat doe je ja 15 dagen alleen zijn)en toen dacht ik tja... ik heb t toch allemaal maar gedaan en ik ben best trots op mezelf.
Vervolgens lekker op t strand aan het zonnen en pling een appje van moeders die een foto stuurt van zichzelf ingepakt in de regen/kou en met een brrrrr gezicht erbij.. hihi vond t zielig hoor maar daardoor genoot ik nog even extra van mijn 37 graden-strand momentje. Want mijn eiland hoppen is straks voorbij en vlieg ik vanavond terug naar bangkok waar ik nog een paar dagen zal vertoeven.

Eerst naar ao nang terug.. daar even eten en een taxi pakken naar krabi airport ..

het is nu 16.15 uur.. windje.. zee.. hel blauwe lucht..zal nog een keer de temperatuur herhalen 37 GRADEN... wat ga ik dit missen..

1. Oosie:
    30 januari 2016
    En ik ben ook zeer zeker trots op jou. Je doet het toch maar allemaal he. Heb je dat emmertje meegenomen haha kunnen we het als je thuis bent weer vullen hahaha. Goeie vlucht terug naar bangkok daar nog even genieten en dan op naar huis yeahhh. Oh ja en your engels is very goed hihi. Dikke kusss xxx
  2. Oma:
    31 januari 2016
    Trots? Loop gewoon naast mijn schoenen.Vind het geweldig allemaal,maar zal toch blij zijn als je weer thuis bent.Maar geniet noch maar lekker die laatste dagen en goede reis verder een hele dikke knuffel en een 1000 kussen xxx
  3. Jose:
    31 januari 2016
    Dit neemt niemand je meer af meid, wat een ervaring! En ook ik ben trots op jou hoor! Nu weer lekker terug naar je moppie, goeie vlucht! ❤️