Doei Krabi

29 januari 2016

Zo bakkie koffie.. toast met cheese..(tosti dus maar zo noemen ze t hier en dit klinkt leuker) wachten op de bus die me komt halen om naar de boot te gaan. Het is nu 7.30 uur en ben klaar om Krabi te verlaten..

Eergisteren ben ik naar Rai lei eiland geweest wat echt een plaatje was! Ik ben wezen kajakken en door de grotten heen gevaren wat echt een mooi gezicht was. Ik heb op t strand gelegen en ben wezen wandelen over het eiland waar ik continue apen tegen kwam! Dat was echt gaaf... Zo langs mijn voeten en ze kwamen zelf naar je toe. 1 aapje wat ik toevallig gefilmd heb (zal m proberen te plaatsen) kwam zo dichtbij keek me aan en gaf een big smile! Echt zo gaaf.. t was een gehandicapte aap.. een lachende gehandicapte aap ;) ook zag ik een moeder aap met baby maar die was erg beschermend dus daar moest je niet te dichtbij komen. Savonds terug gekomen op Krabi ben ik een beetje gaan winkelen (zonder iets te kopen) en kreeg ik de ingeving toch de volgende dag weg te willen...Krabi is leuk om een keer gezien te hebben maar niet te lang.. er is niet erg veel hier dus zo gezegd zo gedaan ik ga naar koh lipe (dacht ik) dit liep vervolgens in de soep en heb ik allerlei dubbele boekingen veroorzaakt waar ik uit eindelijk niet naartoe kon omdat de boot vol zat.. ik bespaar je de details ;) mijn hotel waar ik sliep was niet echt t meest schone maar t kon ermee Door.. gedeelde badkamer die wilde je niet te lang bekijken maar oke... t heeft wel iets.. iets avontuurlijks ; )

Gisteren mijn dubbele boot geboekte ticket om kunnen zetten zodat ik hier toch weg kon maar omdat dit een dag later werd toch maar naar koh phi phi geboekt.. dat is op 2 uurtjes varen hiervandaan dus dat is beter te doen voor een dagje dan 7 uur varen naar koh lipe..

Toen naar het phranang cave beach gegaan.. ook een eilandje hier 15 min vandaan met de boot.. onbewoond eiland geen wifi niks.. alleen van die vissersboten die eten verkopen voor de toeristen.. en 1 resort op t eiland voor zover ik kon zien dan. En ook weer zo'n prachtig eiland met gebergte grotten en je kon er prachtig bergklimmen zag ik.. ik heb mezelf verplicht te gaan liggen en te gaan lezen...

Het ging zo... liggen.. lezen.. voor me uit kijken.. t water in... verplaatsen..
Liggen...lezen...voor me uit kijken.. t water in.. verplaatsen....liggen...lezen..voor me uit kijken..water in..verplaatsen...

Heb je er beeld bij? Nou ik moet zeggen.. ik kwam tot rust ! T was heerlijk..wat onwennig maar heerlijk!

Toen na die ongelooflijk lange rust periode ;) gaan lopen en zo liep ik naar een soort spirituele gedenkplaats wat vol stond met houten piemels! Ik moest eerst lachen maar er stond een bordje met uitleg bij en eigenlijk was t best mooi! Ik liep weg... pakte het longtailbootje terug en t begon kei en keihard te plenzen! Ik zat midden in de stortregen en t was heerlijk.. ik zat met een grote glimlach op mijn gezicht drijfwaternat en ik was intens gelukkig!

Die regen duurde zo'n 2,5 uur... storten! Ik ben zeiknat in een eettentje koffie gaan drinken en heb daar een beetje zitten schrijven en voor me uit zitten staren..
T was ook helemaal niet erg die regen.. kreeg t wel een beetje koud maar toch was het een mooi gezicht..

Hierna ben ik gaan douchen in t volgende geboekte guesthouse en pizza gaan eten, zitten lezen (fascinerend boek rox dankje ; )) en heb ik mezelf overgehaald eindelijk iets te kopen.. vervolgens met een biertje in een tentje gezeten met live muziek.. heb in me eentje mee zitten zingen en ik vond t heerlijk ! Daarna nog een gozer ontmoet uit Den Bosch... praatje mee gemaakt en ben ik terug gegaan naar t guesthouse waar ik een uur boven op me bed heb gestaan omdat er kakkerlakken op de grond liepen.. Na t besef dat ik er toch niks mee kon en mijn lieve familie me duidelijk had gemaakt er vooral niet op te moeten gaan trappen Ivm vrijkomende eitjes ???ben ik onder mijn klamboe gaan liggen en heb ik geprobeerd te slapen.. die kakkerlakken waren t probleem niet van het wakker blijven maar de TAKKEHERRIE wel.. gillende mensen waren vreselijk irritant... maar nadat ik dat ook heb overleeft kon ik me backpack inpakken en de kamerdeur achter me dicht trekken..

En zo zit ik dus te wachten op de bus met dat lekkere bakkie koffie... en ga ik zo varen richting phi phi..

1. Wendy:
    T ziet er prachtig uit!
  2. Stef:
    29 januari 2016
    Ziet er inderdaad prachtig uit daar!
    Wat ook heerlijk is... Je verhalen te lezen bij het ontbijtje ;-) toch even uit de winderige nattigheid van Nederland!

Heel veel plezier nog!
  3. Oosie:
    29 januari 2016
    Oh ninoos wat is het daar toch prachtig en wat heb ik weer genoten van je verhaal. Kga gewoon stuk hier. Geniet er nog maar lekker van. Xxx
  4. Deborah:
    30 januari 2016
    Super om te lezen dat je zo ontzettend geniet!! Wij genieten met je mee Xxx