Sawasdee Koh Tao!

16 juli 2017 - Tambon Ko Tao, Thailand

Koh Tao.. hoe zullen we dat noemen? Mooi? Prachtig ? Nee .. adembenemend !! Echt dit eiland is fantastisch! Het WoW effect :)

Ik zal bij het begin beginnen. We kwamen aan met keiharde regen. Na een vliegrit met een propeller vliegtuig wat overigens echt super is (oké geen wc aan boord dat is het enige minpunt), een busrit waarna we (omdat we te vroeg waren) 5 uur lang moesten wachten bij de pier. Wat overigens niet erg was want we zaten lekker aan het strand en toen scheen de zon nog. Vervolgens vertrok de boot en begon het te plenzen! We stapten in de gigantische catamaran waar Tatum en ik lekker in slaap vielen dus veel kregen we daar niet van mee (we zaten binnen).Toen we wakker werden waren we al bijna in Koh Tao aangekomen maar het regende helaas nog steeds. We liepen door de plassen naar ons geboekte hutje maar daar kwam de domper, er was iets misgegaan. Ze hadden geen kind meegerekend en daar was ook geen ruimte voor. We moesten dus naar de buren om te kijken of daar wel plek was. Ja daar was plek, helaas was deze "hut" niet zo leuk als die we geboekt hadden maar we vonden het prima. We zijn wat gaan eten en hebben wat rondgelopen, daarna lekker ons bed in gedoken! Naja ... lekker? Dit was een houten plank.. nu ben ik niet veel eisend qua bed maar dit was niet te doen. Met pijn in onze ruggen werden we de volgende ochtend wakker. Maar dat mocht de pret niet deren, deze dag hadden we de zon! We zijn heerlijk naar het strand gegaan, gezwommen en hebben van het uitzicht genoten.

Sven was ook al eerder op Koh Tao geweest maar dan de andere kant van het eiland. Hij beweerde dat het daar leuker was. Daar was ik vorig jaar niet geweest dus we gingen even een kijkje nemen. Lopend langs het strand met een tussenstop om te gaan zwemmen zijn we erheen gegaan. Was toch best een eindje in die hitte, Tatum was het laatste stuk er klaar mee. Ze heeft gemiddeld 30 keer om een ijsje gevraagd maar die was lastig te vinden. Ze kennen hier eerder schep ijs en magnums dan water ijsjes. En tja wat was het enige wat Tatum wilde? Je raad het al, water ijs! Uiteindelijk ging ze akkoord met een aardbei schep ijs. Goddank! We waren ondertussen aangekomen bij het stuk waar Sven het over had en ik moet toegeven, hij had gelijk. Dit stuk zag er leuker, levendiger en mooier uit! Ik besefte dat ik de vorige keer te weinig gezien had. Maar goed dit eiland is best groot en ik vond het toen al prachtig maar dit was nog mooier!

We kwamen aan bij Ban's diving resort, echt fantastisch! We keken elkaar aan en liepen naar binnen. Ze hadden nog een kamer over. Wel een "deluxe" maar we mochten de kamer voor 1000 bath minder hebben. Fantastisch dat deden we dus! Er werd voor ons een "taxi" oftewel een kleine truk geregeld om onze spullen aan de andere kant van het eiland te halen. We zeiden onze oude "resort" gedag en annuleerde de boel daar. Gaat gelukkig allemaal zo makkelijk hier. De chauffeur van de truk wachtte netjes op ons tot we onze spullen gepakt hadden en we konden weer instappen om terug te gaan naar Ban's diving resort. Kregen de sleutel van onze kamer en zeiden "WoW"! Dit is toch wel heel gaaf! We hebben uitzicht op de tuin die echt "WoW" is en hebben er 2 zwembaden bij. (Bij die andere hadden we geen zwembad) kortom achteraf blij dat die boeking niet goed gegaan is anders zaten we hier nu niet.

Gezwommen tot we een ons wogen.. en toen wilde Tatum naar de disco..... nou... dan doen we dat toch :)

We liepen langs een kapperszaakje, "mag ik vlechten in mijn haar zei ze" natuurlijk ! Zo gezegd zo gedaan, Tatum werd mooi gemaakt voor de disco! Als hippie liep ze de zaak uit ;)

We hebben wat rond gelopen, wat gegeten en bij een disco gestopt die niet echt was wat we zochten... we roken elke keer een bepaalde lucht maar echt plaatsen konden we dit niet. We gingen op de geur af... we kwamen bij het strand uit en daar was een show met vuur! Dat gezicht van Tatum! "Hier wil ik heel de nacht blijven" zei ze. We zijn in van die zitzakken gedoken en hebben naar het optreden van de vuur-jongens gekeken. Dit is Thailand!

En ja hoor toen werd Tatum er tussen uit gehaald, dat vond ze best een beetje spannend maar o zo geweldig! Toen ze door kreeg dat iedereen naar haar keek is ze radslagen, spagaten en splits gaan doen in het zand. De jongens gooide vuur in de lucht en zij ging ze nadoen door met een waterflesje te jongeleren. Ze kreeg applausjes en er kwamen meiden om haar te kroelen en mee op de foto te gaan. Vervolgens samen met mama en Sven onder de brandende limbo paal door. Haar naam op de blacklight muur schrijven met fluor verf.

Opeens wilde ze verder t strand op omdat ze iemand daarvandaan had zien komen met fluor verf op zijn gezicht. Dus zo liepen we samen daarheen, ze tikte de schilder op zijn arm en hij maakte een panter van haar. Fantastisch vond ze het! Vooral omdat toen we terugliepen zij dacht dat iedereen het kon zien (dat was niet constant zo door de lichten) maar doordat mevrouw onder geverfd was gingen ze nu dit ook daar doen! En zo werd het een lekker zooitje, een leuk zooitje! (Zie fotos) Iedereen wilde dat Tatum iets op hun schilderde en dat deed ze, aan het eind van de avond hadden meerdere haar naam op hun arm of hoofd. Mooi gemaakte hartjes en Haar eigen gemaakte panter strepen op hun gezicht. We hebben erg gelachen!

Op onze kamer aangekomen viel ze als een blok in slaap.. wat een avond! "Mama ik vond de disco echt zo gaaf!" Zei ze..

Nou dat vonden wij ook, dit was een avond om nooit te vergeten :)

1. Oosie:
    16 juli 2017
    Geweldig weer om dit allemaal te lezen en wat zijn jullie aan het genieten. Prachtige fotoos. Tatum op de schommel tussen de bomen ook dit is Wow ❤❤
  2. Oma:
    16 juli 2017
    Wat geweldig weer allemaal.geniet gewoon mee.alsof ik er ook een beetje bij ben.
  3. Marianne:
    16 juli 2017
    Ik kan niet wachten om weer wat van jullie te lezen/zien.
  4. Deborah:
    16 juli 2017
    Wow super gaaf wat een leuke fotos
  5. Rox:
    17 juli 2017
    Genieten ❤️
  6. Wendy:
    17 juli 2017
    Wat een mooie avond! En super mooie foto's.
  7. Opa wlk:
    21 juli 2017
    Toch alles kunnen bekijken (toevallig!) een onder de indruk! Tatum was incidenteel of chronisch reisleidster?