tijdverschil...

13 juli 2017 - Bangkok, Thailand

Oké tijdverschil.. dat maakte het rond 16.00 uur dat we aankwamen in ons hotel. Nederlandse tijd was het toen 11 uur in de ochtend. We waren moe maar toch doken we gelijk het zwembad in. Dat maakte ons weer wakker en was nodig voor die hitte. Het is broeierig en warm in Bangkok.

Savonds zijn we naar t beruchte khaosan Road gegaan en hebben wat rondgelopen. Khaosan road is druk en het leeft er altijd.. Veel waren we niet waard deze dag dus zijn op tijd naar bed gegaan.

Die nacht slapen we een beetje raar maar wel lang! De airco zorgde ervoor dat ik half onderkoelt wakker werd maar verder was t een prima bedje!

Vandaag zijn we op bezoek geweest Naar de tempel! Eerst grand palace waar Sven en ik beiden een prachtig gewaad aan mochten ;) we bekeken de gigantische tempels. Ook stonden er prachtige bomen met daarin ja hoor een eekhoorn. Tatum kreeg een nootje in haar handen gedrukt en hop dat beestje at zo uit haar handen. Alles was wel indrukwekkend geloof ik ;) maar die eekhoorn deed het m! Helaas was buddah vandaag niet te zien (alleen vandaag dus, hebben wij weer) en hier was het zo enorm druk dat we er gek van werden. Maarja Tatum wilde graag de god van Thailand zien dus gingen we door naar de volgende tempel Wat pho. Hier was het lekker rustig en als je het mij vraagt ook leuker :) die liggende buddah vond Tatum indrukwekkend. Maar ook de tempels vond ze mooi, aangezien alles glimt en glittert..

Tatum heeft wel 10 keer gezegd vandaag hoe mooi ze Thailand vind dus ik vermoed dat ze het wel leuk vind hier ;)

En toen met de tuktuk! Machtig natuurlijk! Prachtig vond ze dit.

Savonds hadden we afgesproken met Naam, een Thaise meid wie ik vorig jaar hier ontmoet had. We gingen weer met de tuktuk en Tatum viel zo in slaap. Hoe kan het in dat drukke verkeer en die brommerende tuktuk?? Maargoed ik was er blij mee want het powernapje deed haar goed! We spraken af bij een groot shoppingmall waar Naam werkt. Daarvandaan met de metro welke stampersvol zat! En toen een leuk boottochtje. Het werd al donker dus werden alle lampjes in Bangkok aangezet. Dat zijn er veel en hebben alle kleurtjes die je maar kan bedenken. We kwamen bij een boulevard aan wat de naam Asiatique heeft. We zijn Italiaans wezen eten (ja wat moet je anders in Thailand ;)) er stond een gigantische reuzenrat maar die sloegen we over aangezien Sven en ik anders deze keer 30 natte minuten hadden gekregen. (Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel van t janken) Maargoed voor Tatum werd het dus een draaimolen en op de foto met Pikachu! Waar een kind al niet blij mee kan zijn.

Tegen 21.00 uur begon het te regenen en dat heeft niet meer opgehouden tot vannacht. We probeerden een taxi te vinden maar geloof me die zijn ook niet wijs. Te lange ritten nemen ze niet aan maar te korte ritten ook niet. Bijzondere lui zijn het, ook hoe het in elkaar zit met de prijsvragen zouden we niet weten en weet Sven zelfs niet na 8 keer Thailand. Ze proberen je gewoon te belazeren als ze kunnen. Maargoed dat heeft ook wel weer wat.... uhmmm...

Teruggekomen bij ons hotel zijn we nog even Khaosan Road op gegaan. Tatum wilde namelijk gemasseerd worden.. dat kan natuurlijk hier op elke hoek van de straat en op Khaosan road word je ermee dood gegooid. We zijn samen in een stoel gaan liggen. Ik had het idee dat ze het niet lang vol zou houden maar na eerst lachen en gieren om de kriebelende tenen heeft ze heerlijk relaxed 30 minuten stil gelegen en lag ze helemaal te genieten. Ik ook overigens! na dat we klaar waren zei ze: "zullen we morgen onze rug laten doen mama?"

Volgende dag werden we om half 1 wakker!! Smiddags ja! Huh??!! Dit heb ik nog nooit meegemaakt... misschien dat we het toch wel nodig hadden?

1. Oosie:
    13 juli 2017
    Geweldig weer om te lezen wat jullie alkemaal beleefd hebben. En wat gaaf dat je met Naam had afgesproken. Leuk ook dat ze Tatum nu gezien heeft. Wat doet je meissie het ontzettend goed zeg. Trots op haar❤❤. Dikke kusss
  2. Jan polak:
    13 juli 2017
    Hoi moppies, weer een mooi gedetailleerd verhaal, of we erbij zijn, maar dat is niet zo , dus we slurpen je verhaal naar binnen, xxxc
  3. Rox:
    13 juli 2017
    Super dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Enne.. mooie rok Sven, moet je vaker doen
  4. Oosie:
    13 juli 2017
    Oh ik had de fotoos nog niet eens gezien haha. Zijn super leuk en idd Sven vaker doen die rok ☺☺
  5. Linda:
    13 juli 2017
    Die Tatum...... wat een heerlijk kind en wat super om te lezen dat ook zij met volle teugen geniet. Heel fijn dat wij op deze manier mee mogen genieten. Kan niet wachten op het volgende verhaal. Veel liefs x
  6. Joke:
    13 juli 2017
    Nog een keertje op het gemak gelezen en een klein beetje mee beleefd ❤️Wat een avontuur