De stad van de lichtjes en chaos

29 december 2022 - Bangkok, Thailand

Het leven in Bangkok is chaotisch! Dus deze twee dagen hier is lang genoeg. Bangkok is ingericht op de kerst.. heel gek zo met het warme weer. Dat hadden we nog niet verteld maar het is hier heerlijk warm! Een graadje of 32, niets te klagen.

En dan met kerstbomen en nep sneeuw, heel bijzonder. Je vergeet dan gewoon even dat het over twee dagen oudejaarsdag is. Maar WHAM op de achtergrond met “last christmas” herinnert ons er weer aan dat we het nieuwe jaar tegemoet gaan.

De straatjes van Bangkok zijn verlicht, dat is altijd zo… duizende flikker lichtjes zie je voorbij komen. En dan zie je hoe de elektriciteitskabels lopen… dood eng! Onveiliger kan gewoon niet. Maargoed de lichtjes branden…

De taxichauffeurs in Bangkok proberen je op welke manier dan ook af te zetten. Vandaag gingen we naar Sea Life. Een soort van Oceanium die gewoon onder een mega groot winkelcentrum is gevestigd. Chauffeur 1 die we aanspraken vroeg teveel geld, chauffeur 2 ging in gesprek met chauffeur 1 en chauffeur 3 reed ons maar wilde maar al te graag tickets regelen voor ons. Dit doen ze dan zo dwingend dat je er niet onderuit kan. En dan moet je echt uitkijken dat ze nergens anders heen rijden om zo ook nog geld van je af te troggelen. Dus Sven bleef maar zeggen dat hij gelijk door moest rijden en nergens mocht stoppen.

Sea life was erg mooi opgezet, leuk voor de kids… Helaas was Rune nog steeds zo moe dat ze in slaap viel en er dus weinig van door had. En doordat er een vrouw aan het begin riep dat er pinguïns gevoerd gingen worden over 10 minuten hadden we zo’n haast dat we wat afslagen vergaten en bleek het drie gangen diner van de pinguïns ook nog eens alleen vis te zijn. Dus zijn we maar doorgelopen.

Omdat we er toch waren en Rune in diepe slaap lag zijn we naar het Paragon gegaan. Een winkelcentrum met kilometers aan eten, zoetigheid en de meest dure winkels die je kan verzinnen.

Tatum keek bij elk prijskaartje teleurgesteld dus zijn we lekker terug gegaan en hebben we met een biertje aan het zwembad gezeten. Dat was ook eigenlijk gewoon goed genoeg voor vandaag.

In de avond weer over de straten van Khao San Road waar je vrouwtjes met schalen schorpioenen en vogelspinnen ziet lopen omdat deze “leuk” zijn om op te eten.. gegil van jonge meiden, overal muziek, massages op straat, van je stoel afspringen als de ijscoman langs rijd op zijn brommer anders ben je te laat en hard moeten rennen als je over wilt steken door de drukte… zeggen Sven en ik tegen elkaar dat we erg blij zijn dat we morgen naar het zuiden vertrekken. We zijn toe aan het strand, natuur een kokosnoot in je hand in combinatie met wat rust.

Dus ja Bangkok… hectisch, vreemd, inspirerend, lichtgevend en nog veel meer.. maar je moet het vooral niet overslaan als je naar Thailand gaat. Als tussenstop moet je het gewoon gezien hebben want het is gewoon een bijzondere stad.

1. Joke:
    29 december 2022
    Mooi zO … gezien en op naar de rust en mooie natuur
  2. Winnie:
    29 december 2022
    Alsof ik erbij ben gewoon geweldig👍❤️😃
  3. Kevin Storm:
    29 december 2022
    Leest heel fijn weg! Ik zit alweer klaar voor de volgende.
  4. Opa wlk:
    29 december 2022
    Tussen het schrijven door nog tijd genoeg voor vakantie? 😂😂😂
  5. Ingrid:
    30 december 2022
    Weer leuk om dit te lezen.
    Veel plezier op het strand en de kokosnoten.
  6. Linda:
    30 december 2022
    Haha, ik krijg niet echt warme gevoelens bij Bangkok op deze manier.
    Heeeeeeel gauw richting de rust, zennnnnnnn
  7. Dennis Brookman:
    30 december 2022
    Lekker stukkie lezen weer hoor. Alleen die Thaise massage op straat klinkt wel vreemd😁