Hallo & doei koh Samui

26 januari 2016

Tja ... waar zit ik ondertussen? Goede vraag... in iedergeval in een bus richting Krabi !

Gisteren was hectisch en eigenlijk geen leuke dag in dit rijtje met avonturen. iets wat ik ook even moest laten bezinken.

Sochtends werd ik wakker op Koh tao en het regende pijpenstelen.. om 9 uur zou de boot naar koh Samui gaan dus ik ging even ontbijten aan het strand, tenminste dat was mijn planning tot ik zag dat het strand weg was. Dat was een flinke regenbui dacht ik... ik stapte even later bij de pier de boot op en merkte dat iedereen al wat onrustig was. Ik dacht ach die mensen zijn geen regen gewend natuurlijk... t waaide behoorlijk hard maar ik nam plaats achterin de boot en deed mijn e-reader aan. De boot was nog geen 15 min op zee en t weer werd heftiger, de boot begon te schommelen.. ik heb gelukkigs geen last van zeeziekte dus probeerde te blijven lezen maar dit was snel voorbij. De boot begon zo erg te slingeren dat het niet fijn aanvoelde. Er kwam een stel naast me zitten met een klein kindje die aan het spugen was.. ik probeerde ze te helpen door een zakje te geven. Ik keek naar buiten en toen schrok ik er kwam een gigantische golf aan. Toen kwam er paniek en mensen spuugde alles onder, vielen, bagage die door de boot heen vloog. Ik werd best bang moet ik zeggen, de boot ging behoorlijk op kant.. ik heb mijn hoofd tussen mijn benen gedaan en mijn ogen gesloten... t bleef komen en t stel naast me begonnen ook te spugen.. ik ben om me heen zakjes uit gaan delen en kauwgom.. en probeerde iets te doen maar dat  was lastig..
De bar met eten en snacks vloog alle kanten op en er werd iemand aan t infuus gelegd.. t was echt hectisch.. zei elke x maar tegen mezelf "de boot kan dit aan".

Goddank zag ik de Berg en dacht gelijk als we daar achter komen zal de zee vast rustiger worden. En dat gebeurde.. t was nog niet alles maar al veel beter..

Op Koh Samui aangekomen kon ik ongedeerd uitstappen, ziekenauto stond al klaar zag ik..

Het slechte weer was nog niet voorbij en ik hoorde dat er een grote storm aan zou komen.. uhhh is dit niet groot genoeg dan? De boten werden stil gelegd en niemand kon meer verder.. ik ben in een taxi gesprongen, moest even brutaal zijn want hij was al bezet maar ik kon daar best wel bij! gauw opzoek naar een plek om te slapen.  Onderweg was t niet normaal, straten stonden helemaal onder water. Ik ben uitgestapt en heb eerst wat gegeten en bakkie koffie gedaan, even wachten en zoeken naar een hotel maar vooral bijkomen want ik was best geschrokken.
Dat hotel zoeken op internet werd m niet dus ben ik gaan lopen en dat duurde heeeelll langgggg.... alles was vol of veel te duur.. ik was t zat, wilde die rugzak van mijn rug hebben en mijn gympen waren doorweekt.. maar toch ben ik geen moment sjagerijnig geweest.,.. wel moe ;)
Uiteindelijk heb ik een guesthouse gevonden, die jongens wilde me de grote kamer voor t geld van de kleine kamer geven! Ik kon ze wel kroelen zo blij was ik!

Toen ik geïnstalleerd was zag ik dat het weer rustiger werd en ben ik in gaan lopen.. bedenken wat nu.. wat ik wel wist was dat ik hier niet wilde blijven wat een drukte en wat een toerisme! Hectisch herrie en ik vond het niks..

Ik moest gaan bedenken wat ik wilde en heb toen besloten na deze ochtend mijn laatste week iets normaler te doen en beetje rust te pakken.. dus goooiiii de boel weer om.. (ik maak nooit meer een schema) en bedenken ga ik naar t zuidelijkste puntje of ga ik naar de west kant? En toen hoorde ik Nederlanders toevallig praten over datgne wat in mijn hoofd aan t afdraaien was.. dus ik sprak ze aan en even later zat ik aan een biertje, super gezellig stel uit Alkmaar.. Na 2 uur ben ik weer verder gegaan en besloten naar de west kant te gaan. Dus zo gezegd zo gedaan en ticket geboekt naar Krabi voor vandaag.. t was nog even spannend of de boot wel vertrok want toen ik vanochtend om 6 uur klaar stond wisten ze dat nog niet..

Maarrrr even later zat ik op de boot... nee geen boot.. een vrachtschip!! Van minimaal 60 meter lang.. en ik voelde me veeeeel veiliger dan gisteren.. ik heb op t dek zitten praten met een stel van 60 jaar uit Canada en wat een machtige mensen! Nu ondertussen al sinds 10.00 uur in de bus (het is nu 13.00 uur)telkens verplaatsen naar een andere bus.. maar ik vind alles best.. straks zit ik in Krabi en ga ik liggen!

Hallo en Doei koh Samui

HALLO krabi!

1. Stef:
    26 januari 2016
    Jemig! Wat een avontuur!! Kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent...

Veel plezier nog!
  2. Sabrina:
    26 januari 2016
    Jeetje meid! Wat een reis!!! En zo knap dat je vrolijk blijft!!! Maakt je nog sterker! En leuk dat je goede ontmoetingen hebt!! Genieten! Het is zo voorbij! En de to do lijstjes liggen thuis zat op je te wachten!!! Denk aan je!
  3. Hendri:
    26 januari 2016
    Klinkt goed! Beetje spanning tijdens zo'n reis kan geen kwaad he, dan heb je thuis weer wat te vertellen haha!
    Geniet er nog van! :-)
  4. Oosie:
    26 januari 2016
    Jeetje moppie wat heftig allemaal. Vond het al zo stil. Wat ben je toch een sterke vrouw en wat goed dat je daar hebt kunnen helpen. Leuke mensen weer ontmoet lees ik toppiejoppie. Geniet op je volgende stekkie en rust ff wat uit. Xx
  5. Pap's:
    26 januari 2016
    Je bent nu al gedrogeerd door het reis virus, gaat niet meer goed komen, wat is de volgende richting, Alaska, Guatemala, vlodivastok, top foto's hoor
  6. Wendy:
    27 januari 2016
    Jeetje wat een verhaal! Zou t doodeng vinden. Wat goed van je dat je andere ben gaan helpen.
  7. Sven:
    27 januari 2016
    Haha de boot van of naar Koh Tao met slecht weer...Klassieker hoor, die moet je meegemaakt hebben. :)