Niet plannen....

24 januari 2016

Niet plannen ben ik achter gekomen... vandaag liep mijn dag weer eens anders dan ik dacht.. ik had geregeld dat ik om 10.00 uur zou gaan duiken en om 16.00 uur de boot naar koh Samui zou hebben...

Raad eens waar ik nu zit? Koh Tao!

Toen ik mijn introductie had gehad zei de instructeur Danny uit Hongkong dat de boot met duikers 11.45 uur zou gaan vertrekken.. oké, hoelaat zijn we dan terug ? (Ik dacht dat duurt een uurtje ) we zijn rond 17.00 uur terug... uhhhhh shit! Mijn boot naar Samui waar ik net 550 baht voor heb neergelegd vertrekt om 16.00 en ik heb geen kamer meer hier...

RENNEN! Gauw naar de boot service en gevraagd of ik de boot eentje later mocht hebben maar dat vrouwtje knikte nee... dat word morgen ochtend... Oke... dan morgen ochtend ik wil duiken en ook daar had ik al geld voor neergelegd.. Dus zo gezegd zo gedaan en mijn boot ticket omgeboekt.

De duikboot vertrok en we gingen naar een prachtig eiland wat zo uit DE film kwam.. wow wat is de zee mooi daar beneden... ook dit liep anders dan verwacht maar daar wijk ik maar even niet over uit..

Heb leuke gesprekken gehad met de hongkong-instructeur-man en met een Nederlandse instructrice Susanne. Super fijn om even Nederlands te praten!

Om 17.00 uur waren we terug op Koh Tao en Danny had me laten zien op de kaart waar ik de vieuwpoint van koh Tao kon vinden. (Ik ben zo'n ster in kaart lezen NOT) Ik heb eerst een bungalow moeten zoeken om te slapen en gelukkig snel gevonden (met wat hulp) deze is van hout ipv riet... Daarna snel gedouched en mijn gympen aangetrokken.
Ik wilde voor de zonsondergang bij de vieuwpoint zijn. Dus heb het bijna rennend gedaan... en wat een klim was dat! Ik was verrot maar ik was precies op tijd! En het was het dubbel en dwars waard!! Wat was dat ontzettend mooi om te zien...

Onderweg kwam ik scooters tegen... want die zijn er overigens op dit eiland genoeg! Die aantallen tuk tuks in bangkok zijn hier scooters... ook kom je hier bergen aan honden tegen die of uitgehongerd ziek of bijna dood zijn... of ze zijn pup en zien er schattig uit. ..
Oke terug naar die scooters.. die wilden me wel brengen, nee dankje zei ik vriendelijk.. ik vond t heerlijk om te lopen al was ik moe en liep ik in de 32 graden weg te zweten ik moest en zou die berg op lopen!

Danny de hongkong-instructeur-man had me een plek op de kaart laten zien waar ik geweldig zou kunnen eten.. Dus dat eenmaal gevonden, en geloof me als je een gps had geplaatst in me rugzak dan had je gelachen van de rondjes die ik heb gelopen.. en toen stond ik boven op de berg met mijn bek vol tanden... weer een wow effect! Nee een wowwww effect!! Zo mooi ... Zo romantisch had ik nog nooit ergens gezeten.. heerlijk gegeten.. green curry met rijst.. heerlijk romantisch met mezelf ;)

Daarna de meest mooie strand wandeling gehad.. een biertje gedronken en een vervelende zwitser van me af moeten troggelen...Zo maak je nog is wat mee!

nu zit ik heerlijk voor mijn houten hut bij te komen van vandaag... Deze dag heeft me veel geleerd.. ik ben niet alleen om de mooiste plekken geweest maar ben vandaag ook mezelf tegen gekomen.. dat was en is niet erg.. dat hoort er ook bij..
En oja.... niet plannen... maar wel morgen 9 uur de boot pakken..

Doei Koh Tao!

1. Kelly:
    24 januari 2016
    Bier???? Kennen ze daar geen wijn? Hahaha!
    Heerlijk om te lezen hoe je alles oplost, zie je.. je bent een grote, sterke vrouw!!
  2. Oosie:
    24 januari 2016
    Hahaha weer aan het bier. Zal zorgen dat er straks ook bier in je koelkast staat hihi. Je bent voor vandaag weer een ervaring rijker. Geweldig!! Gave fotoos ook weer erbij geplaatst. Op naar je volgende stekkie. Xxx
  3. Martijn:
    24 januari 2016
    Ik vind echt dat je geweldig grappig schrijft!
    En gelukkig had je goeie gympen
    Op naar het volgende avontuur!
    X
  4. Linda:
    In 1 woord WAUW
    wauw wat een mooie foto's
    wauw wat een avontuur
    en wauw wat ben jij stoer en sterk

Oké dus toch meer dan 1 woord. Xxxx
  5. Pap's:
    24 januari 2016
    Je bent zeker sterk en inventief, maar nog steeds gehaast, ff tikkie terug,
  6. Stef:
    25 januari 2016
    Leuk verhaal weer! Al ben ik nu wel erg nieuwsgierig naar je duikverhaal!

Ennuh... Nog steeds rennen en plannen he? ;-).
    Geniet vooral... Rennen mag je weer als je terug bent.
    Xxx
  7. Winnie:
    25 januari 2016
    Oh jeanine, wat zou ik er graag bij zijn ha ha geweldig, deze reis vergeet je nooit meer! Je beschrijft het zo goed! Ik geniet dikke kus va. Ons
  8. Oma Yvonne:
    25 januari 2016
    Ja rustig aan Jeanine neem de tijd. Maar niet te lang , zit nu al te wachten op je volgende verslag. Het is net een boek, even tijd gauw verder lezen. Xx