Indrukwekkend..

21 januari 2016

Vanochtend om 9.30 uur aangekomen bij mercy centre ... Daar maakte ik kennis met mijn mail contact Kristine en haar collega.. als eerste gaf ik de spullen die ik had gekocht gisteren.. en t bedrag wat over was... Ze waren er ontzettend blij mee! Toen kreeg ik een rondleiding.. was indrukwekkend.. denk dat dat het enige woord is wat ik ervoor kan bedenken.. het is bijzonder om te zien hoe hun zich inzetten voor de kinderen daar.. en wow wat zitten er veel kinderen.. ze hebben veel verschillende afdelingen.. teveel om hier allemaal neer te zetten en te vertellen ... maar denk aan weeskinderen straatkinderen aids/hiv kinderen/ouders (50% heeft dat daar) kinderen die TE veel waren in een gezin en dus geen school geld kregen etc...

ik ben naar de pre school geweest waar kinderen zitten die wees zijn..kinderen vanaf 2,5 jaar oud. En wat waren ze vrolijk en blij! Een van de dingen die me raakte was de afdeling voor ouders en kinderen die ze (kampers/schipperskinderen) noemen.. Deze komen oorspronkelijk niet uit Thailand, spreken ook geen thais. Door de tsunami zijn ze hier vast komen te zitten en alles is weg.. die mensen leefden op t strand en aten van de zee.. daardoor kregen ze aandoeningen maar werden niet geholpen Door de overheid omdat ze niet over documenten beschikken.. mercy centre zet zich in voor deze mensen gaf ze medicatie etc en proberen voor hun iets te regelen kwa documenten zodat ze een toekomst kunnen hebben.. ik vroeg of dat dat lukte.. Ja we hebben er 4 al kunnen helpen aan een document zei ze met een lach.. Toen ik vroeg om hoeveel mensen het ging zei ze 450! Wow.... Oke...

Het was een bijzondere dag.. moest het daarna even laten bezinken.. ik heb er bewust voor gekozen niet het aids/hiv centre te bekijken.. dit raakte me eventjes genoeg voor vandaag..
De krottenwijk eromheen greep me ook.. Rotterdam Zuid is hier niks bij..

Ik heb als laatste de tekening van Tatum en Jara gegeven met het verhaal erachter.. die komt in 1 van de kleuterklassen te hangen :)

Met een lach op de allerkleinste koppies die ik zag nam ik afscheid.. t liefst pak je ze beet en neem je ze mee..

Die kinderen weten niet beter en dat is maar goed ook.. ik ben blij en voelde me goed dat ik iets kon doen voor ze al is het maar minimaal als je ziet hoeveel kinderen daar zitten..

Ik heb met Kristine afgesproken dat als ik terug ga naar Bangkok het einde van deze vakantie nog een ochtendje langs kom.

Het besef hoe goed wij het hebben in Nederland en hoeveel wij onze kinderen kunnen geven voel ik nu even heel erg.. goed om bij stil te staan maar ook tijd om het weer los te laten..

Liefs!

1. Estrella:
    21 januari 2016
    Wat bijzonder! En nogmaals super lief van je ♡ Wist dat je het zou halen ;) en goed zou komen. Liefs!
  2. Oosie:
    21 januari 2016
    Tis zelfs ondrukwekkend om dit zo te lezen. Ook hier even een slik momentje. Wat lief ook dat ze de tekeningen van Tatum en Jara een mooi plekje gaan geven in 1 van de klassen. Super dat je op terugweg nog ochtendje langs gaat. Trots op jou mop ❤
  3. Sven:
    21 januari 2016
    Mooi om te horen dat het allemaal gelukt is, indrukwekkend. Je hebt al meer gedaan daar dan ik bij elkaar. En nu op naar de bounty eilanden en Singha!
  4. Oosie:
    21 januari 2016
    Hahaha ondrukwekkend was da!! Ik bedoel natuurlijk indrukwekkend hihi
  5. Stef:
    Toppertje! Weer een flinke ervaring rijker!! En nu verder genieten! Xx
  6. Oma Yvonne:
    21 januari 2016
    Je zal deze ervaring moeten laten zakken denk ik. Maar je bent weer een ervaring rijker. Kijk uit naar de rest. Je schrijft heel wezenlijk wij reizen echt mee
    Super. Maar nu voorzichtig het. Xx
  7. Bobby:
    22 januari 2016
    Rustig hey over Rotterdam zuid Goed bezig mop
  8. Kim:
    22 januari 2016
    Wat moet het ook bijzonder zijn!
    Super dat je zo toch iets kan bijdragen. Kijk al uit naar je volgende verhaal.
    Veel plezier nog mop!! Xxx
  9. Sabrina:
    23 januari 2016
    Wauw! Wat een prachtig verhaal en nog mooier hoe jij dit doet! Dit neem je je leven mee! Je bent zo sterk! Zo stoer!!!